افزایش دمای هوا در برخی مناطق کشور/ورود سامانه بارشی به ایران

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از افزایش دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.

افزایش دمای هوا در برخی مناطق کشور/ورود سامانه بارشی به ایران

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی و داده‌های هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و زاگرس و برخی از استان‌های واقع در مرکز به‌تدریج شمال شرق و شرق بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: تا ظهر فردا (۱۷ اسفند) بارش پراکنده برای سواحل دریای خزر، تهران و سمنان ادامه دارد ولی برای استان‌های واقع در شمال‌ شرق، شرق و جنوب شرق رگبار و رعد برق پراکنده و گاهی وزش باد و برخی نقاط خیزش گرد و خاک تا اواخر وقت فردا پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی دیگر از سمت شمال غرب کشور طی فردا (۱۷ اسفندماه) تصریح کرد: این سامانه بارشی مجددا در روز جمعه‌ (۱۸ اسفند) برای استان‌های شمال غرب و غرب باعث بارش باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.

به گفته وظیفه افزایش دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت:‌روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ اسفند) برای استان‌های آذربایجان غربی،‌ اردبیل، تهران، قم، مرکزی، اصفهان ، کرمانشاه، و خراسان رضوی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و برای برخی مناطق خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد:‌ آسمان تهران فردا (۱۷ اسفند) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۸ اسفند) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها