کاهش آمار ازدواج کودکان در جهان

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد: در سطح جهان تعداد موارد ازدواج کودکان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

کاهش آمار ازدواج کودکان در جهان

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برآورد کرده است که در یک دهه گذشته از ۲۵ میلیون مورد ازدواج کودکان پیشگیری شده است. اکنون از هر پنج دختر یک نفر پیش از سن ۱۸ سالگی ازدواج می‌کند که این رقم یک دهه قبل به ازای هر چهار نفر یک مورد بوده است.

طبق اعلام یونیسف کشورهای جنوب آسیا بیشترین کاهش را در ازدواج کودکان داشته‌اند. در هند این آمار با فراهم آمدن شرایط تحصیل برای دختران و آگاهی بخشی در مورد مضرات و آسیب‌های ازدواج کودکان محقق شده است.

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرده است این مشکل اکنون در آفریقا شدید است هر چند نرخ ازدواج کودکان در اتیوپی حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.

در گزارش صندوق کودکان ملل متحد آمده است: با در نظر گرفتن تاثیراتی که ازدواج در سنین کودکی بر دختران می‌گذارد هر گونه کاهش در این معضل خوشایند است هر چند هنوز راه طولانی در پیش است. زمانیکه یک دختر به عنوان کودک مجبور به ازدواج می‌شود با پیامدهای فوری و طولانی مدت روبرو می‌شود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بر اساس اهداف توسعه پایدار ملل متحد رهبران جهان متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ به معضل ازدواج کودکان پایان دهند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها