وزیر ارشاد: مد هنجارگرا مد مقبول و ملزوم زندگی بشری است/ جشنواره مد و لباس فجر به ایده های خلاقانه توجه دارد

سید عباس صالحی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: لباس علاوه بر تامین نیازهای انسانی با هویت یک جامعه نیز مرتبط است.

وزیر ارشاد: مد هنجارگرا مد مقبول و ملزوم زندگی بشری است/ جشنواره مد و لباس فجر به ایده های خلاقانه توجه دارد

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایرنا، وزیر ارشاد معماری و لباس را دو عنصر اساسی هویت یک جامعه دانست و افزود: با یک نگاه به معماری و لباس یک جامعه می توان پی برد که اجزای هویتی آن پایدار یا گسسته است.
صالحی ادامه داد: لباس جامعه ایرانی را نیز با این نگاه می توان تشخیص داد که با فرهنگ، تاریخ، هنر و زیباشناسی ایرانی تناسب دارد یا ندارد.
وی با بیان اینکه دو نوع مد داریم، افزود: دو مد هنجارگرا و هنجار ستیز وجود دارد، مد هنجارگرا مد مقبول و ملزوم زندگی بشری است، طبعا مد هم مسیری از آفرینش را طی می کند تا به تولید و مصرف انبوه می رسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: لباس و مد با هویت ما ارتباط دارد و هویت ایرانی - اسلامی باید بگونه ای باشد که در مد گرایی و لباس معنی و مفهوم خود را پیدا کند.
وی گفت: منظور از هویت یک عرف تاریخی نیست و دامنه آن یک جامعه پر وسعت و یک هویت جغرافیایی منبسط است، اما مرز دارد و در این مرز تاریخ ها، رسم ها، قومیت ها، رنگ ها و طرح های مختلف می گنجد، اما با هویت و نه شلخته.
صالحی توجه به عنصر خلاقیت در حوزه مد و لباس را مهم برشمرد و گفت: هر مقدار خلاقانه تر در این حوزه پیش برویم بیش از هر حوزه دیگری به ایده ها و مفاهیم خلاقانه دست خواهیم یافت.
وی گفت: جشنواره مد و لباس فجر به این مفاهیم خلاقانه توجه دارد و آنها را کشف کرده و باید آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
گفتنی است هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ششم تا سیزدهم اسفند ماه به ریاست حمید قبادی برگزار شد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها