بیماری نورون حرکتی درمان می شود

پژوهشی که به تازگی انجام شده درک چگونگی واکنش سلول‌های عصبی حرکتی(نورون‌ها) به

بیماری نورون حرکتی درمان می شود

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، این پژوهش که در "دانشگاه ایالتی رایت"در آمریکا انجام شد، به شناسایی و سنجش تغییر اندازه انواع عصب‌های حرکتی در موش‌های مبتلا به "اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" (ALS)خانوادگی پرداخت.

بیماری نورون حرکتی که به بیماری"اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" (ALS)اطلاق می‌شود، با مرگ سلول‌های عصبی حرکتی(نورون‌ها) در ارتباط است.

در حال حاضر، هیچ درمان موثری برای توقف یا وارونه کردن پیشرفت بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک وجود ندارد. بیشتر افراد مبتلا به این بیماری، بین سه تا پنج سال پس از ظاهر شدن نشانه‌ها، از دنیا می‌روند.

بررسی‌های پیشین روی مدل‌های حیوانی مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، ناهماهنگی در تغییر اندازه عصب‌های حرکتی را گزارش داده‌اند.

این پژوهش نشان می‌دهد اندازه نوعی از عصب‌های حرکتی که بیشتر در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند- و در ابتدا می‌میرند- در اوایل بیماری و پیش از ظهور نشانه‌ها، افزایش می‌یابد.

در صورتی که در اندازه انواع دیگر عصب‌های حرکتی که در برابر بیماری، پایدارتر هستند و در آخر می‌میرند، افزایشی مشاهده نمی‌شود.

گفتنی است که پژوهشگران امیدوارند درک بیشتر مکانیزم تغییر اندازه عصب‌ها، شناسایی و دنبال کردن راهبردهای جدید را برای کند ساختن یا متوقف کردن مرگ سلول عصبی حرکتی، ممکن سازد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها