صادرات کالا از گمرکات آذربایجان‌شرقی به بیش از یک میلیارد دلار رسید

ناظر آذربایجان‌شرقی از صادرات بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان کالا از گمرکات آذربایجان‌شرقی خبر داد.

صادرات کالا از گمرکات آذربایجان‌شرقی به بیش از یک میلیارد دلار رسید

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، «علی‌اصغر عباس‌زاده» در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار ۱۱ ماهه صادرات از گمرکات آذربایجان‌ شرقی، اظهار کرد: یک میلیون و 383 هزار و 773 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 110 میلیون و998هزار و 694 دلار در مدت 11 ماهه سالجاری از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری 21 درصد و از حیث وزن 30 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: عمده گروه کالاهای صادره شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، میوه‌های خوراکی پوست و مرکبات، سوخت‌های معدنی روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن‌ها، فرآورده‌های غلات آرد نشاسته، قند و شکر و شیرینی، راکتورهای هسته‌ای دیگ بخار و آبگرم ماشین‌آلات، کاکائو و فرآورده‌های آن، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، چدن آهن و فولاد، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد بوده است.

ناظر گمرکات استان خاطرنشان کرد: این محصولات به 101 کشور دنیا صادر شده که عمده مقاصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به ترتیب به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، ارمنستان، گرجستان، ایتالیا، چین و فدراسیون روسیه بوده است. در میان کشورهای عمده مقاصد صادراتی به ترتیب کشور عراق قریب به 315 میلیون دلار و ترکیه با 305 میلیون دلار است.

وی گفت: در این مدت تشریفات گمرکی 447 هزار و 552 تن کالای وارداتی به ارزش961 میلیون و930 هزار و157دلار از طریق گمرکات استان انجام شده است که از لحاظ وزن 8 درصد و از حیث ارزش دلاری 10 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به عمده کالاهای وارده به گمرکات استان، گفت: کالاهای صادره، شامل ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آن‌ها، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا و اشیای ساخته شده از خمیر کاغذ از کاغذ یا مقوا، ماشین آلات و دستگاههای برقی، گوشت و احشای خوراکی، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، فرآورده‌های خوراکی گوناگون و الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره بوده که از 89 کشور مختلف دنیا و بطور عمده ازکشورهای ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، گرجستان، ارمنستان، ژاپن، سوئد و جمهوری کره از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها