نبود حمایت مالی مهمترین معضل فرش کردستان است

رئیس انجمن طراحان فرش کردستان نبود حمایت مالی را مهمترین معضل فرش کردستان دانست.

نبود حمایت مالی مهمترین معضل فرش کردستان است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، هانا صلاحیان در خصوص فرش کردستان و مشکلات این حوزه، اظهارکرد: فرش کردستان علیرغم داشتن پیشینه و اصالت دیرینه نتوانسته به عنوان یکی از انواع صنایع دستی خاص استان جایگاه واقعی خود را حفظ کند و از نظر بازاریابی با مشکل مواجه هستند.

وی که در پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد خود این مسئله را به طور ویژه بررسی کرده، دلایل آن را تولید فرش با طرح‌ها و رنگ‌های قدیمی و عدم انطباق آن با نیاز بازار را از جمله دلایل این امر ذکر کرد.

رئیس انجمن طراحان فرش کردستان عنوان کرد: در این زمینه سلیقه یابی انجام داده و بر این اساس 64 طرح جدید فرش ارائه دادم که مطابق با نیاز بازار و سلایق مشتریان باشد تا بازار فروش آن برای فرش بافان فراهم شود.

وی عدم توجه به رنگ بندی را از دیگر مشکلات نبود بازار برای فرش کردستان دانست و ذکر کرد: در طرح‌های جدیدی که ارائه شده است، رنگ بندی جدید و به روز با حفظ اصالت فرش کردی و نقش‌های اصیل آن مورد توجه قرار گرفته است.

صلاحیان از برگزاری دوره‌های آموزشی و ورک شاپ‌های آموزشی تحت عنوان ارتقای سطح مهارت طراحان با پشتیبانی مرکز ملی فرش در استان خبر داد و گفت: این دوره‌ها از 21 اسفند ماه آغاز می‌شود.

وی راه اندازی واحد طراحی فرش در کردستان را از دیگر برنامه‌های انجمن طراحان فرش عنوان کرد و گفت: متاسفانه این واحد در استان وجود ندارد و با راه اندازی آن در زمینه‌های مختلف طراحی، رنگرزی و ... فرش کردستان اقدام خواهد شد.

رئیس انجمن طراحان فرش کردستان هدف از این انجام این اقدامات را حفظ اصالت فرش کردستان برای علاقمندان و ارائه فرش جدید متناسب با نیاز بازار اعلام کرد و افزود: برای انجام موفق این اقدامات باید فراخوانی در سطح استان داده شود تا علاقمندان از برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های مختلف مطلع شوند چراکه در حال حاضر بسیاری از فرشبافان استان از برگزاری این دوره‌ها و دلایل و اهمیت آن اطلاع ندارند.

وی معضل بزرگ فرش کردستان را نبود حمایت مالی و جایگاه مناسب دانست و خاطرنشان کرد: با حمایت مالی و پشتیبانی از این صنعت و همچنین برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی، می‌توانیم از این طریق اقدام به ایجاد شغل برای طراحان، رنگرزان، تولید کنندگان مواد اولیه و بافندگان فرش کنیم و جایگاه فرش کردستان همچنان به عنوان برندی خاص حفظ شود.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها