فقر نوآوری در صنایع بخاری گازی ایران، زمینه‌سازی فقر صادرات

یکی از راه‌های افزایش صادرات محصولات ایرانی، استفاده از فناوری های روز است. با این وجود، هنوز در عرصه تولید، خیلی از برندها این فناوری ها را جدی نمی‌گیرند.

فقر نوآوری در صنایع بخاری گازی ایران، زمینه‌سازی فقر صادرات

به گزارش خبر فوری ، از زمان تأسیس صنایع گرمایشی در ایران زمان زیادی می گذرد، اما متأسفانه در بسیاری از صنایع کشور و از جمله در این صنعت با تحول و تکامل کمتری مواجه هستیم. همه می دانیم و با تمام وجود تجربه کرده ایم که بسیاری از وسایل گرمایشی مورد استفاده اتلاف انرژی بسیاری دارند و به خوبی نمی توانند محیط اطراف خود را گرم نمایند؛ اما این فرایند همچنان سال هاست که ادامه دارد و هیچ تحولی در این صنعت مشاهده نمی شود.

این مسأله امروزه باعث شده که برخی به فکر استفاده از بخاری های گازی دست دوم ژاپنی بیفتند. اگر تا به حال در این مورد چیزی نشنیده اید خوب است که سری به سایت های فروش اینترنتی بزنید و با مشخصات و قیمت این بخاری ها آشنا شوید.

برخی از مشخصات این بخاری ها عبارت است از: بخاری گازی برقی ژاپنی با گاز شهری و کپسول کار می کند و برق تنها جهت گردش فن و سنسور های بخاری می باشد بسیار کم مصرف و بی صدا است، مصرف برق این بخاری حدود 20 وات و مصرف گاز آن تقریبا یک چهارم مصرف بخاری با توان گرما دهی مشابه است. این بخاری از نظر ایمنی بسیار امن و بی خطر است فاقد دودکش بوده و دارای سنسور منو اکسید کربن ، سنسور دی اکسید کربن و سنسور زلزله می باشد که در صورت واژگونی بخاری جریان گاز قطع شده و بخاری خاموش می شود. یکی از ویژگی های خوب این بخاری حجم بسیار کم و کوچک این بخاری است.

← مصرف گازشهری

← فن قدرتمند و بی صدا

← بسیار کم مصرف

← دارای سنسورگازهای منوکسيد ودی اکسید کربن وکم شدن اکسیژن هوا

← تایمر، نمایشگر دمای محیط و ترموستات دیجیتال با امکان تنظیم دما

← بدون دودکش، بدون دود، بدون آلودگی با راندمان احتراق سوخت 99%

← سنسور حساس به ضربه جهت جلوگیری از آتش سوزی در مواقع واژگون شدن احتمالی

← سیستم عیب یاب اتوماتیک دیجیتال

← توان 2500 کیلوکالری به بالا

جالب این است که این بخاری های دست دوم که معلوم نیست چند سال کار کرده اند و در حال حاضر چه از چه کیفیتی برخوردار هستند با قیمت های بسیار بالاتر از بخاری های دست نو داخلی در حال فروش در سراسر کشور هستند. چرا؟

چرا صنایع بخاری ایران به فکر نوآوری و استفاده از فنّاوری های جدید جهانی برای جلوگیری از اتلاف انرژی و خدمات رسانی بهتر به مشتریان خود نیست؟؟؟؟

سال پیش در یک کتاب که خاطرات یک مهندس ایرانی به کشور ژاپن خواندم که در مدیریت صنایع ژاپنی چند اصل وجود دارد. از جمله آن اصول کاهش استفاده از مواد اولیه، کاهش هزینه ها و باز استفاده از مواد اولیه است. اصولی که به نظر می رسد در صنایع ما جایگاهی ندارند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها