انبار کالا در بلوار ارتش طعمه حریق گسترده شد

حریق گسترده در یک انبار کالا در بلوار ارتش در شب گذشته بوقوع پیوست و توسط آتش نشانان خاموش و محل ایمن‌سازی شد.

انبار کالا در بلوار ارتش طعمه حریق گسترده شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی با اعلام خبر حریق گسترده در یک انبار کالا در بلوار ارتش درباره جزئیات این حادثه اظها رکرد: ساعت 23:09 شب گذشته آتش‌سوزی گسترده در یک انبار کالا در بلوار ارتش (مسیر غرب به شرق)، مقابل باغ بهشت به سامانه 125 اعلام شد که با توجه به تماسهای متعدد شهروندان در دقایق نخست آتش‌نشانان 6 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان حدود سه دقیقه به محل رسیدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: در محل حادثه مشاهده شد در ساختمانی که ظاهراً دو طبقه بود، آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است، در طبقه همکف چند مغازه در کنار هم، در طبقه اول (روی همکف) به گفته مالکان دو باب انبار جمعاً به وسعت بیش از 350 متر و در طبقه منفی یک (زیرزمین) انباری حدودا 100 متری وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این قسمتها در زمینه خرید و فروش و نگهداری مصالح ساختمانی به ویژه مواد شیمیایی قابل اشتعال مانند قوطیهای رنگ، تینر و... در حجمهای مختلف فعالیت می‌کردند همچنین روی پشت‌بام نیز با مصالح اولیه و غیراستاندارد و ورقهای نازک انباری بزرگی ساخته و مواد قابل اشتغال و لوله‌های پلاستیکی به صورت ناایمن در آن چیده شده بود.

ملکی تصریح کرد: زمانیکه آتش‌نشانان به محل رسیدند طبقه روی همکف کاملاً شعله‌ور بود و در دقایق اولیه صدای انفجارهایی شنیده شده و باعث گسترش آتش‌سوزی می‌شد، ارتفاع شعله‌ها و دود بسیار غلیظی که از طبقه اول متصاعد می‌شد بسیار زیاد و آتش در حال گسترش به اطراف بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه آتش از طریق داکت به انبار 100 متری نیز نفوذ کرده و آن قسمت را کاملاً شعله‌ور کرده بود، متذکر شد: تعدادی کارگر در ساختمان مشغول فعالیت بودند که در همان لحظات نخست حادثه موفق به خروج از ساختمان شده بودند.

وی یادآور شد: آتش‌نشانان از چند طرف عملیات را با استفاده از نردبانهای هیدرولیکی و دستی آغاز کرده و پس از مدتی تلاش آتش را تحت کنترل خود درآوردند، در نهایت آتش خاموش و محل ایمن‌سازی شد، این حادثه خسارات مالی زیادی برجای گذاشت، هم‌اکنون نیز یک تیم از آتش‌نشانان بابت احتیاط در محل حادثه حاضر هستند.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها