فرانسه: از آغاز ۲۰۱۸ دو توطئه تروریستی را خنثی کرده‌ایم

وزیر کشور فرانسه امروز (یک‌شنبه) گفت مقام های فرانسوی دو توطئه حمله تروریستی در اراضی این کشور را از ابتدای امسال خنثی کرده‌ اند.

فرانسه: از آغاز ۲۰۱۸ دو توطئه تروریستی را خنثی کرده‌ایم

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، ژرار کلومب، وزیر کشور فرانسه به شبکه یک رادیو اروپا گفت : از اول ژانویه ما دو حمله در مرحله طراحی را خنثی کردیم که هدف یکی از آنها پرسنل ارتش بود.

این وزیر فرانسوی مدعی شد، علاوه بر این، سه مسجد در اکس آن پرووانس، سارتروویل و مارسی به علت "مقابله با تروریسم" بسته شدند.

ماه اکتبر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه قانون جدید ضدتروریسم را امضا کرد تا جایگزین حالت فوق‌العاده دو ساله در این کشور شود.

طبق پیشنهاد فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه حالت فوق‌العاده برای حدود دو سال به اجرا درآمد که این اقدام پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس بود؛ حملاتی که جان ۱۳۰ تن را گرفت.

حالت فوق‌العاده در اول نوامبر ۲۰۱۷ برداشته شد. در ۱۸ اکتبر پارلمان فرانسه روند انطباق پیش‌نویس قانون مبارزه با تروریسم را تکمیل کرد. این قانون پس از پایان حالت فوق العاده به اجرا درآمد.

طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، حین دوره حالت فوق‌العاده نیروهای اجرای قانون توانستند جلوی ۳۲ اقدام تروریستی در فرانسه را بگیرند و بیش از ۶۵۰ سلاح را توقیف کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها