عضو‌ کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

بررسی پخش برنامه های زنده از تلویزیون های اینترنتی در کمیسیون فرهنگی/امکان تعامل با صدا و سیما وجود دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی روند پخش برنامه های زنده از تلویزیون های اینترنتی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

بررسی پخش برنامه های زنده از تلویزیون های اینترنتی در کمیسیون فرهنگی/امکان تعامل با صدا و سیما وجود دارد

فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انحصاری بودن پخش برنامه های زنده از سوی رسانه ملی و عدم ارائه مجوز به رسانه های اینترنتی چون آپارات و آیو برای پخش برنامه های زنده اظهار کرد: اجازه پخش برنامه زنده از سوی رسانه هایی به غیر از صدا و سیما تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که آیین نامه و قوانین موجود در این راستا مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اجازه پخش برنامه های زنده تلویزیونی تنها به رسانه ملی داده شده است تصریح کرد: تلویزیون های اینترنتی طی سال های اخیر ایجاد شدند از این رو صدا و سیما به دلیل ملی بودن وظیفه و مسئولیت پخش برنامه های زنده را برعهده داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه موضوع اعطای مجوز به تلویزیون های اینترنتی چون آپارات و آیو برای پخش برنامه های زنده باید مورد بررسی قرار گیرد تصریح کرد: مشکلاتی در روند برنامه های زنده وجود دارد که بعضا ما در رسانه ملی شاهد آن هستیم و نقدهایی به آن وارد است از این رو بدون شک باید بستر و‌ زمینه فعالیت شبکه های اینترنتی در پخش برنامه های زنده به گونه ای فراهم شود که ما با مشکلاتی چون عدم تطابق محتوای برنامه ها با فرهنگ ملی روبه رو نشویم.

ذوالقدر تاکید کرد: زمانی که یک اتفاق در برنامه زنده تلویزیونی رخ می دهد معمولا مدیر یک شبکه مسئولیت آن را می پذیرد روندی که بدون شک باید مصداق آن در تلویزیون های اینترنتی در جهت تعهد به مخاطب وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ها باید در شبکه های تلویزیونی باید مشخص شود تصریح کرد: حساسیت پخش برنامه های تلویزیونی سبب شده تا انحصار این موضوع در اختیار رسانه ملی قرار گیرد اما بدون شک ما می توانیم این مقوله را در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار دهیم و راهکارهای لازم را در این راستا اتخاذ کنیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مجتبی فتحی
    0

    خوب

  • نکته بین
    0

    دولت خدمتگذار نیازمند رسانه هست؛ تا دیر نشده اقدام کنید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها