توصیه نماینده اسبق مجلس به منتقدین روحانی؛

اصل ۵۹ را کامل بخوانید/اظهارات روحانی درباره رفراندوم طبق قانون بود

نماینده اسبق مجلس ششم اظهارات رئیس جمهور درباره رفراندوم را طبق اصل ۵۹ قانون اساسی دانست.

اصل ۵۹ را کامل بخوانید/اظهارات روحانی درباره رفراندوم طبق قانون بود

حجت الاسلام حسين انصاري راد نماينده اسبق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سياسي سايت خبر فوری درباره اظهارات رئیس جمهور پیرامون طرح رفراندوم و ضرورت تحقق این موضوع گفت: رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی و قوانین موجود در کشور و در مجلس بعد از انتخاب به قرآن کریم سوگند یاد می کند که پاسداشت حقوق مردم باشد.

وی تصریح کرد: طبق اصل ۵۹ قانون اساسی رفراندوم در مسائل مورد اختلاف یکی از راه حل های قانونی است که می توان با استفاده از آن مشکلات را حل کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم با بیان اینکه برگزاری رفراندوم زمانی قابل قبول خواهد بود که دوسوم نمایندگان مجلس باتوجه به پیشنهاد رئیس جمهور آن را قبول کنند خاطرنشان کرد: برگزاری رفراندوم امری عادی است و‌ رئیس جمهور به اقتضای مسئولیت و حفظ قانون اساسی در باب موضوعات سیاسی، داخلی و بین المللی پیشنهاد برگزاری رفراندوم را مطرح می کند.

انصاری راد اظهارکرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی که مردم به آن رای دادند ملاک و معیار همه چیز محسوب می شود از این رو در صورت ضرورت برگزاری رفراندوم در جهت پاسداشت از حقوق مردم هیچگونه منافاتی با قانون ندارد.

وی با اشاره به مخالفت برخی از چهره های سیاسی و کارشناسان با برگزاری رفراندوم تصریح کرد: پیشنهاد برگزاری رفراندوم یک امر معمولی برطبق قانون اساسی است از این رو برای بنده مخالفت برخی از چهره ها هیچ توجیهی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه برگزاری رفراندوم نیازمند شرایطی است گفت: اولا از منظر بنده همه پرسی و رفراندوم در شرایطی صورت می گیرد که شرایط بحرانی بر سر یک موضوع در کشور ایجاد شود و بعد از آن نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص به عنوان ناظر بر قانون اساسی با پیشنهاد رئیس جمهور تشخیص به برگزاری همه پرسی دهند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم با بیان اینکه برگزاری رفراندوم در کشور از بدیهیات است تصریح کرد: مخالفت با این موضوع هیچ مبنا و اساسی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک نهادها و افرادی باید در حیطه برگزاری رفراندوم صحبت کنند که در این راستا مسئول بوده و تخصص لازم را دارند از این رو اظهارنظر افراد فاقد صلاحیت در باب این موضوع یعنی برگزاری رفراندوم قابل قبول و‌ پذیرش نیست.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها