انتقال رنو به استان مرکزی قطعی شد

استاندار مرکزی گفت: با پیگیری‌های انجام شده انتقال رنو به استان مرکزی قطعی شد.

انتقال رنو به استان مرکزی قطعی شد
به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه خبری استانداری، سیدعلی آقازاده افزود: براساس آخرین اطلاعات واصله، وزارت صنعت، معدن و تجارت با احداث شرکت رنو در شهرستان ساوه موافقت کرد .

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: انتقال رنو به استان مرکزی از خواسته های مطرح شده از سوی مدیریت ارشد استان در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی بود که بلافاصله و بعد از یک هفته پیگیری و رایزنی مداوم در تهران به نتیجه رسید .

استاندار مرکزی تصریح کرد: این موضوع که در دو سال اخیر بالاخص در ماههای گذشته بعنوان یکی از دستور کارهای مهم مجموعه دولت در استان بود با پیگیری و همکاری بخشهای مختلف و همچنین پیگیری نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و دستگاههای مربوطه در نهایت با موافقت سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن کشور روبرو شد .

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته و بدلیل درخواست و پیگیری برخی مسئولین استان های دیگر برای انتقال این پروژه به آن استان‌ها، این پروژه با وقفه هایی روبرو شده بود که با رایزنی و تلاش های گسترده مسئولین استان و با توجه به ظرفیت های استان نهایتاً با نظر مساعد مدیران این شرکت و وزارت صنعت پروژه به استان بازگشت .

براساس این گزارش، به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در موضوع سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دولت تدبیر و امید، این شرکت مهم اروپایی (رنو) علاقمند به بیش از ۵۱ درصد سرمایه گذاری در ایران است .

وی تاکید کرد: این شرکت از سایت های مختلف سراسر کشور برای شروع کار از ابتدا یا برای استفاده از سایتهای کار شده، بازدید کردند که در حوزه واحدها و سایتهای کار شده یکی از واحدهای صنعتی ساوه از گزینه های انتخابی آنها بوده است و انتخاب نهایی بر عهده سرمایه گذار است .

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد که قرارداد نهایی نیز بزودی در همین نقطه یعنی شهرستان ساوه به امضا برسد .

آقازاده استاندار مرکزی نیز در هفتادمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با تاکید بر استقرار کارخانه رنو در استان مرکزی گفت: حضور این شرکت در استان مرکزی 10 ها هزار میلیارد گردش مالی استان را افزایش می‌دهد و توسعه تولید و صنعت را رقم می‌زند .

وی همچنین اظهار کرد: طرح شرکت رنو در استان مرکزی از هر جهت مورد حمایت جدی قرار خواهد گرفت و نیازهای سرمایه گذاران برای اجرای این طرح در اسرع وقت تامین خواهد شد و از حضور این سرمایه گذار استقبال خواهیم کرد .

در همین راستا بهاروند فرماندار شهرستان ساوه نیز گفت:برای ارائه خدمات و اجرای زیرساخت های لازم در سایت بن رو هیچ تنگنایی وجود ندارد .

وی افزود: قرارداد سرمایه گذاری رنو در تابستان امسال با طرف فرانسوی به امضا رسید و قرار است در صورت تاسیس این کارخانه 6 هزار شغل جدید در این شهرستان ایجاد و در پایین دست این صنعت خودرویی، حدود 70 قطعه ساز نیز فعالیت کنند .

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: طرح ملی تولید خودرو رنو با ظرفیت 300 هزار دستگاه در سال جاری با همکاری شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ساوه آغاز می شود .

علی مرادلو افزود: 150 هزار دستگاه خودرو برای شروع به کار در نظر گرفته شده که با گسترش ظرفیت به 300 هزار دستگاه قابل افزایش است .

وی اظهار کرد: هدف وزارتخانه در این طرح افزایش سطح رقابت است تا قطب سوم صنعت خودرو تشکیل شود و در کنار آن صنعت قطعه سازی گسترش یابد .

گفتنی است، تغییر کاربری زمین، تامین آب ، برق ، گاز، گمرک، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت و.. ازجمله مهمترین نیازهای اولیه این شرکت است که در حال پیگیری و اجراست .

لازم به ذکر است، هم اکنون استان مرکزی بیش از یکصد واحد صنعتی تولید کننده قطعات خودرو و ۱۰ واحد صنعتی بزرگ تولیدکننده خوروهای سنگین دارد. از طرفی در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در رشته های مختلف ازجمله رشته های فنی و صنایع در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت خوبی از نظر تخصصی و فنی است .

موقعیت جغرافیایی استان مرکزی از نظر نزدیکی به پایتخت و همچنین فرودگاه بین المللی بسیار ویژه است و این مساله می تواند تسهیل کننده روند پیگیری ها و سرمایه گذاری باشد .

یکی از اهداف مهم این طرح در استان و کشور انتقال تکنولوژی روز به کشور و استان و ارائه آخرین تکنولوژی و دستاورد این شرکت در زمینه خودروسازی در ایران است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • dr.abbas zamani
    0

    غرق اباد با تعداد زیاد alistx غرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها