فرقه گنابادی ها از چه زمانی ایجاد شد؟/دراویش چه اعتقادی دارند؟

دراویش گنابادی چه کسانی هستند؟ فرقه اهل حق از چه سالی به وجود آمده است؟

فرقه گنابادی ها از چه زمانی ایجاد شد؟/دراویش چه اعتقادی دارند؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبر فوری ، در پی حادثه شب گذشته خیابان پاسداران تهران و درگیری دراویش گنابادی با نیروی انتظامی بسیاری از خود پرسیدند که دراویش چه اعتقادی دارند و تفاوت اعتقاد آنها با شیعیان چیست؟

سابقه ایجاد فرقه دراویش به قرن هشتم بر میگردد.

بسیاری شاه نعمت الله ولی، عارف کرمانی را ابداع کننده فرقه اهل حق می دانند، عارفی که روش و راه تازه ای در تصوف ایجاد کرده بود و از ۵ سالگی با عرفان آشنا شده بود، نعمت الله ولی جزو کسانی که ریاضت بسیاری کشیده بود و حتی کربلا را به عنوان یکی از مناطق ریاضت خود انتخاب کرده بود.

دراویش کیستند؟

به طور کلی دراویش متعلق به فرقه اهل حق هستند. اهل حق خودشان را یکی از فرقه های وابسته به شیعه به شمار می آورند.

طوایف اهل حق نام های مختلفی دارند: اهل حق، اهل سر، یارسان، نصیری، علی اللهی.

از نشانه‏ های ظاهری و خاص اهالی حق می توان به «شارب‏» بودن آنها اشاره کرد.

شارب به کسی گفته می شود که موی سبیل خود را نمی‏زنند، تا بلند شود و لب بالا را بپوشاند. آنان «شارب‏» را معرف مسلک حقیقت می‏دانند، و معتقدند که شاه ولایت علی (ع) نیز شارب خود را نمی‏زده است.

از ظاهر اهالی حق که بگذریم مذهب آنها، مجموعه ‏ای است از آراء و عقاید که تحت تاثیر افکار اسلامی، زردشتی و یهودی و مسیحی و مهرپرستی و مانوی و هندی و افکار فلاسفه قرار گرفته است. دین آنها سرشار از اسرار است و عقایدشان آمیخته‏ ای از اعتقادات «مانوی‏» ، و ادیان کهن «ایرانی‏» ، و مذهب «اسماعیلی‏» ، و «تناسخ هندی‏» و دیگر ادیان سری است.

گنابادی ها چه فکر می کنند؟

گنابادی نعمت اللهی نام فرقه دیگری از اهالی حق است. گنابادی ها خود را فرقه ناجیه می داند و داعیه این را دارند که تنها راهی که از اسلام واقعی مانده آنها هستند. سیر سلوک حقیقی را مختص خود دانسته و بقیه مسلمانان همه راه را به خطا رفته اند.

آنها خود را جانشین و نائب حضرات معصومین دانسته و به صورت کنایه وار در برخی از کتب و سخنانشان حتی خود را تا حد ائمه معصومین رسانده اند. آنها لفظ صوفیه را وارد شیعیان کرده اند و به همین ترتیب از لفظ تصوف، صوفی و مولی تفسیر به خود کردند.

به گزارش خبر فوری ، بیشتر دراویش گنابادی در شهرستان بیدخت در نزدیکی گناباد از شهرستانهای استان خراسان رضوی ساکن هستند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 70
  • ناظر بی طرف
    0

    اعتقاد گزینی بویژه در زمینه ی دین و مذهب مطابق با آیه 256 سوره ی بقره بصورت مشروط به عدم تجاوز آزاد است ؛ یعنی می باید حتما با به کار گیری ابزارهای فریب و اخلال در امنیت و آسایش و نظم و اخلاق و قوانین خرد گرای متعارف جامعه هرگز همراه نباشد. اگر رعایت شرط مذکور در اعتقاد گزینی بنظر دادگاه صالحه محرز نشود حتما مجرم بتناسب حجم زیان مادی و معنوی که نقض شرط مذکور به بار می آورد می باید بگونه ای ضابطه مند و قانون مند مجازات بشود.

    نظرات شما -
    • جلیل زارع برجی
      0

      بنظر من هر کسی با هر دینی ومذهبی قابل احترامه ولی با کمی تحقیق در مورد مولایمان حضرت علی(ع) خواهد فهمید که حق تمامأ با این امام معصوممان بوده،،،خواهش میکنم با هر دین ومذهبی که هستین فقط یه بار نهج البلاغه وزندگینامه مولارو مطالعه بفرمایین....بعد قضاوت با خودتان. یاعلی(ع)،حق یارتان

  • Bita
    0

    اینا جزو بهترین انسانها هستن که هفت مرحله سلوک رو پشت سر گذاشتن تا به این مقام رسیدن چرا فکر می کنید هر کسی کمی عقایدش برخلاف شما باشه دشمن شماست؟! راحت و ازادشون بذارید. کافر که نبودن یا بگن خدا و پیامبرو قبول ندارن!؟

    نظرات شما -
    • ایرانی
      2

      اینها بهترین آدمها هستند؟بهترین آدمها خون جوانان رو نمی ریزند.بهترین آدمها پلیس های جوانی که برای نظم وامنیت کشورند رو با ماشین له نمیکنند.بهترین ادمها خونه وماشین تخریب نمیکنند.بهترین آدمها اغتشاش نمیکنند.بهترین آدمها یه محله را به آتش نمیکشند.بهترین آدمها چند هفته با قمه و.... یک محله را به نا امنی نمیکشند.یازم بگم بهترین آدمها چه نمیکنند؟

    • علی
      1

      اون کسی که میگه اینا بهترین آدمها هستن دست خودشون به خون پلیسی که برا امنیت این کشور شب وروز ندارن آغشته هستش

    • استاد
      1

      یکم فک کن خودتو بزار جای خانواده هایی که عزیزاشون شهید شدن فک کن بابات یا داداشت جای اون پنج تا شهید بود بازم این حرفو میزدی

    • رضا
      1

      دقیقا

    • سينايی
      1

      جناب ايرانی! همين پليسها بارها مردم رو با ماشين زير گرفتند و فيلمهای زيادی هم موجوده بسياری از تخريبها هم توسط خود نيروی انتظامی بود ، اعتراض دراويش در پاسداران در حمايت از پير و مرادشون بود ، دراويش سالهاست مورد ظلم و بی مهری قرار گرفتن ، حقوق اجتماعيشون پايمال شده از دانشگاه اخراج ميشن ، حسينيه هاشون رو در شهرهای مختلف تخريب كردند ، به هر بهانه ای دستگير و زندانی شدند در اين قضايا هم قصد دستگيری قطبشون رو داشتند ، ديگه جون به لبشون رسيد ، در اين مملكت مسيحی و ارمنی و يهودی داره به راحتی زندگی ميكنه آيا دراويش به اندازه اينها هم حق ندارند؟

    • فرهاد رضایی
      0

      سلام من اهل حق هستم .. تعصب خاصی ندارم از همه ادیانم دوستای خوبی دارم ... ولی ب هر حال به یه سری اصول دین خودم پایبندم و حتی ۱۲ سال زندگی در اروپا نتونست کوچکترین خللی به اصول اعتقادیم وارد کنه .. فقط یه سوال دارم آیا دراویش عزیز گنابادی زیر مجموعه دین اهل حق یا یارستان میباشد ؟؟؟

  • سیاوش
    0

    توضیحات خوبی بود ولی اهل هر فرقه ای که هستن به خودشون مربوطه قرار نیست که نیروی انتظامی به دستور وزارت اطلاعات و نهادهای وابسته، افرادی از اونهارو دستگیر کنن، اخیرا صدا و سیما گفته کسی که دستگیر شده سارق ماشین بوده اگر اینطور بود چرا سایر سارقین ماشین رو شبانه به در خونش یورش نمیبرن و نمیگیرن

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      نيروی انتظامی دقيقا برعكس كرد قضيه رو ، سارق ماشين نبودن بيچاره ها ، يكی از دراويش در تجمع اوايل بهمن ماشينش به سرقت ميره بعد كه اوضاع آروم شد ميره كلانتری پاسداران شكايت ميكنه اما تا ميبينن درويشه خودش رو ميگيرن و باقی ماجرا...

  • علی رها
    0

    عکسی که گذاشتین مربوط به رقص سماع و طریقت مولویه هستش و ربطی به فرقه دراویش گنابادی نداره و ممکنه باعث سوتفاهم برخی دوستان بشه لطفا اصلاح کنید

  • در وطن خویش غریب
    0

    من تعلق خاطری به هیچ فرقه ای ندارم ولی(به واسطه آشنایی با تعدادی از ایشان ) عرض می کنم در مورد دراویش گنابادی بسیار به خطا رفته اید و مطلب فوق اصلا تناسبی با این فرقه ندارد صرفا بخاطر حضور در وقایع روز و بر خط بودن ، عجولانه تصمیم نگیرید و قبل از انتشار هر متنی ، کمی در حول و حوش آن تحقیق کنید.

    نظرات شما -
    • Dream
      0

      با سلام شما فرمودید که با چند تن از این دراویش در ارتباط هستین و میشناسینشون میشه لطفا از ایشون بپرسین که نظرشون در مورد زیر گرفتن مردم با اتوبوس و شهید کردن پنج فرد که هیچ تقصیری جز انجام وظیفه نداشتن چی هست ؟؟بگن که ایا موافقن یا این که تو اون ها هم سرکش و بی عقل پیدا میشه !!!ممنون میشم اگه پاسخ بدین به این سوال

  • علی رضا حسین خانی
    0

    با سلام ،اولا لازم در مورد فیلمی که گذاشته بودید ی توضیح بدم که ربطی به دراویش گنابادی نداره و مربوط به علی الهی میباشد که از نظر خود گنابادی ها هم مورد قبول نمیباشد در دو سه خط واقعا تحریف شده سعی کردید که دراویش رو تخریب کنید میخوام از عقاید اصلی دروابش بنویسم اما میبینم وقت تلف کردن چون نرود میخ اهنی در سنگ به هر حال شمارو هم درک میکنم نمی خواهید از این سفره پهن شده به نون و نوایی رسیدیدنمیخواهید از دست بدید در اخر بگم من درویش نیستم و طرفدار اونام نیستم فقط نمیتونم جلوی دروغ و ظلم ودادادن اطلاعات غلط و ادرس اشتباهی به مردم سکوت کنم. فقط مطالعاتی کامل در مورد صوفی و صوفی گری داشتم. فقط ی کمی به رسالت خبری خود فکر کنید به عنوان ی خبر نگار و پای رویوجدانتون نزارید

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      خواهشا اطلاعات موثق دارید به من هم بگید من طالبش هستن

  • مهراد
    1

    این مزخرفات چیه میذارید تو سایت !!! لطفا کمی با سواد باشید...

  • مجتبی
    0

    البته محل تمرکزشون گناباد نیست، بلکه شهری نزدیک به گناباد به نام بیدخت است.

  • امین مرادی
    0

    پناه بر خدا این کارا کار درویش نیست خون ریختن و.....

  • سعيدحيدري
    0

    خدا لعنت كنه سياستمداري روكه واسه چهارتا راي،اصلي ومهمترين نيروي انساني يك كشور كه نيروي نظامي وانتظامي اون كشور هستند روبراي خوشايند عده اي معدود زير سؤال ميبره وتضعيف ميكنه،كه اگه درجزييات ريزبشيم متوجه ميشيم كه همون عده ي معدود،مشكلات امنيتي دارند واز برخورد نيروي نظامي باخود وتهمه دارند و....

  • علیرضا لایقخواه
    0

    با عرض سلام و ادب خدمت تیم خبر فوری، خواستم از بابت گزارش جالبتون درمورد دراویش گنابادی و عقایدشون بسیار ازتون تشکر کنم.

  • ااا
    0

    باید در مجلس قانونی برای مقابله با این فرقه های ضاله تصویب بشه. اینجا یک کشور اسلامیه. نباید به کسانی که به دنبال ایجاد انحراف در مبانی اسلامی هستند اجازه جولان داده بشه. با اینها باید همچون علی علیه السلام که خوارج را به درک واصل کردند، رفتار کنیم.

    نظرات شما -
    • یعقوب ازکرمانشاه
      0

      اینجا یک کشور اسلامیه!!!!!!!!!!!! جوک سال بود حرفت

  • یعقوب ازکرمانشاه
    0

    باسلام وتشکربخاطرخبرهای انی وفوری-وتشکربخاطرتفسیراخبارتون درموردکلیه رویداها

  • امین
    1

    از نظر آخوند خراسانی صاحب کتاب کفایه اینها مرتدن. بعدشم از این حرفا گذشته اگر اینا ادعای مریدی حضرت علی(ع) رو دارن باید احترام شهادت همسر اون حضرت رو نگه میداشتن.

  • ميثم مطيعي
    0

    باعرض پوزش ، اطلاعاتي كه در اين مقاله منتشر شده صحيح نميباشد و اعتبار ندارد . نويسنده اين مقاله حتي سواد فارسي هم ندارد ....كلمه زرتشي را به اشتباه زردشتي نوشته .

  • محمد
    0

    بلاخره می بایست این انحراف از تمدن وصحت عقلی اجماعی جلوگیری بشه و قطعا سختی و هزینه داره

  • مرشد
    1

    سلام ✍

  • استاد
    1

    به حق علی ریشه کن شه اینجور عقاید

  • حیدری
    0

    من انها راصلا قبول ندارم بعضی انها رامیشناسم که این حرفها رامیزنم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از هزار تن صوفی یک تن صوفین

  • غیب
    0

    بنظرم با این جاهلان قرن بیست و یکم در این کشور ۷۲ ملت نباید اجازه اخلال به هر نوع ممکن داد زیرا به نفع و مصلحت هیچ قوم و فرقهای نیست بلکه اب در اسیاب دشمنان دین ملت وکشور عزیزم ایران است

  • ایرانی
    0

    من یه کلیپی از این فرقه را دیدم سیم های مسی را تو بدنشون فرو می کنند واقعا وحشتناک هست من نتونستم ببینمش . نباید به این فرقه ها فرصت جولان داد . داعش روی اهل سنت را روسفید کرد ودراویش روی اهل تشیع را روسفید کرده

    نظرات شما -
    • سارا
      0

      من از درویش نیستم و نمیدانم چه مذهبی دارند ولی از کجا معلوم که این دراویش از همون دراویش نعمت اللهی که بهشون علی اللهی میگن نباشه؟؟

    • ووو
      0

      اون کلیپ به هیچ وجه مربوط به دراویش نیست ساختگیه

  • قیصر
    0

    این جهل و تعصب و خرافه پرستی در فرجام خانه مان راویران میکند ؛آدمی آدمیت لازم است@چوب صندل را اگر بودی نباشد هیزم است

  • علی اکبر
    0

    همه نظرها راباید درست خواند ودر باره ان فکر کرد بعضی ها جانب دارانه گفتند بعضیها شدت به خرج داده اند من میگم که نباید از قانون عدول می کردند چون قانون در هر کشوری خاص همان کشور است وباید رعایت شود چه ماموران چه مردم

  • رضا
    0

    واقعا متاسفم واسه شماها با این اطلاعاته غلطی ک ب مردم میدین

  • قدرت بسیجی
    0

    قدرت ازنیروی نظامی گرفته شده وگرنه هیچ فردیا گروه ودسته ای جزباشرایط موافقت قانون جرئت این رفتار بی شرمانه رانداشتند

  • مجتبی روستادوست
    0

    باسلام ،کسی که دربرابرجمهوری اسلامی می ایستدنه تنها انسان نیست بلکه هم خائن است هم خونخواراست هم شیطان است هم جنایتکاراست اینها رانبایداعدام کردباید روزی یک عضوشان راقطع کنندتازجرکش شوند

    نظرات شما -
    • ایران آزاد
      0

      بذار ببینیم موقعش که شد ،تو و امثال تو خودتونو توی کدوم سوراخ پنهان می کنید.مواظب دست و پاهات باش تا هنوز روی بدنت تکون تکون میخورن

    • حسن شیرمردی
      0

      تو که این افکار راداریرجنایتکاری مردک

    • سید
      0

      خدالعنتت کنه مردِ خر

  • علی
    0

    باطراحی وحمایت انگلیس پلید ، وهابی ها با قتل و غارت وجنایتهای وحشیانه به حکومت رسیده و مکه مکرمه و مدینه منوره و حجاز را اشغال کردند! . داعش هم در قرن اخیر با همان روش وحشیانه و با طراحی و حمایت آمریکا و انگلیس در صدد بود که خاور میانه جدید را شکل دهد ، ولی بحمدالله نقشه شان نقش بر آب شد ! . درحال حاضر هم فرقه هایی مانند بهایی ها و دراویش و صوفی ها و عرفان نو(!) که در دوران قاجار و با نقشه انگلیس و با پوسته ای ظاهری از دین و مذهب ، مانند قارچ سر برآوردندو در حال تجهیز سیاهی لشکر از بین نادان های ساده دل و گول خورده و مسخ شده هستند . بسیار عجیب است که سران تمامی این فرقه ها خود را برحق دانسته و مابقی را مرتد و کافر می شمارند! و فعلا در آب نمک خوابانده شده اند تا در فرصتهای مورد تشخیص سران فراماسونی ، به ایفای نقش خود بپردازند! . وای از زمانی که مردم و عقلا غفلت کنند و اجازه بدهند که این دواعش وطنی سر از لاک بیرون بیاورند! ، در صورت غفلت مردم ، تاریخ پی خواهدبرد که اینان اژدهایی هفت سر هستند که در زیر لاک خود پنهان شده بودند و آنگاه چهره های پلیدشان از پوستین مردم فریبی بیرون خواهد آمد!. پس تنها راه چاره این است که با آگاه کردن ساده دلان و عدم هر گونه حمایت مادی از سران فرقه ها ، از رشد این فرق پیشگیری شده و ریشه شان خشکیده شود !.

  • هستی
    0

    خیلی خیلی جالبه آنها فقط منتظرن شما نظر بدید....اگر شما نبوید چی می شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شما که نمیدونید نظر هم مدید

  • z.k
    0

    سلام دوستان عزیز ایرانیان من نه یهودی ام نه ارمنی ونه زرتشتی و شیعه و سادات هستم ولی بخاطر احترامی که به هر سه مذهب میگذارم دوستانم هم نیز به من احترام میگذارند اینهارو گفتم که بدونید ما به عنوان ایرانی باید هم دیگر و دوست داشته باشیم و از هم حمایت کنیم نه دعوا واینکه اونی که جوان مردم زیر گرفته از هر فرقه ای که بوده نباید این کارو میگرفته این چه مذهبی که برای خودشون درست میکنند مگه پیامبر اند اینها هر کدومشون بخاطر پول و ثروت دین برای خودشون میسازند و یک سری جوان فدای شهوتشون میکنند اگه اینها صوفی و ۷ مرحله رفتند که به مردم نمیگفتند ما فلانیم حضرت علی به اون بزرگی و عظمت این کار رو نکرد والبته اونهایی که راه برای درست شدن این مذاهب باز میکنند همون سود جویان هستند به زیر پوشش وقبا اخوند که با رفتارشون باعث بوجود اومدن اینها میشوند و از همه بدتر این وسط یک سری از مردم قربانی میشند تا کی باید عزیزانم فدای قدرت پرستی و پول پرستی یک سری بشند تا کی باید انسانی که جلوه گر خداست بکشند و روحی که هدیه عشق است و سیاه کنند تا کی

    نظرات شما -
    • مهربان
      1

      سلام جالب اینکه اصلا تحصیلات حوزوی ندارن و حتی روخوانی قرآن رو هم درست بلد نیستن اما عبا میپوشن و عمامه می ذارن!!! کی باید رسیدگی بکنه به این عوام فریبی شون؟؟؟

  • اشرف
    0

    عیسی بدین خودموسی هم بدین خود

    نظرات شما -
    • طاهری
      0

      اگر به تورات و انجیل عمل میشد باید همه مسلمان می‌شدند ولی امان از منفعت طلبی و جاه طلبی

  • پرهام امواتی
    0

    تمام اظهارنظرها داستان فیل درتاریکیه مثنویه

  • فرید
    0

    دوست گرامی مناسب بود کمی تحقیق میفرمودید در فلم زدن پیوند اهل حق و فرق صوفیه و عقاید دراویش نعمت اللهی و باورهای ایشان

  • حدیثه
    0

    سلام من فقط یه سوال داشتم کسی درویش بنام حاج کاظم افاضلی قمی میشناسه میگن از درویشان گناباد قم هستش اگه کسی میشناسه خواهشا جواب بده

  • moji121
    0

    سلام شما حتی نمیدانید که فرق بین سلسله وفرقه چیه پس لطفا نسبت به اطلاعات غلطتتون ذهن بقیه رو درگیرنکنید

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      میگم فرق فرقه با سلسله چیه؟ من خیلی دوست دارم در این باره اطلاعات کسب کنم، از یه بی شعوری پرسیدم که اتفاقا خودش رو هم کله گنده دراویش میدونست گفت آنکس که نداند که ندادند.. خواهشا اطلاعات میخوام

  • حسین
    0

    ماشالله همه عقل کل هستن اینجا...اگر به خودت فکر کنی که سرانجام تو توی این جهان چیه کافیه.همه ادیان هم در حد حرف زدن هست تا خودت درکش نکنی متوجه نمیشی حالا هی جنگ و جدال کنید که آخرش چی. جواب اصلی داستان خلقت بشر رو بگید نه از این کتاب و اون کتاب و نمیدونم فلانی میگه و از این حرفها به عقل و دل خودت رجوع کن...حالا اگر کسی چیزی فهمیده برای خودش نگهداره چون به درد کسی نمیخوره هر کس خودش باید به این سوال برسه.پس توی افکار بقیه دخالت نکنید

  • ز
    0

    بر گرفته از یهودیت?

  • مهدی
    0

    سلام من یه گنابادی ام و این مقاله بنظرم خیلی مشکل داره. لا اقل قسمت گنابادی ها چه فکر می کنند؟؟ که صد در صد نادرسته.چون کلا فرقه صوفیه تو شهر بیدخت هستند و یک چهارم(شاید هم کمتر!!) جمعیت بیدخت رو تشکیل میدن.چه برسه به اینکه بگین گنابادی ها صوفی اند؟؟!!!

    نظرات شما -
    • الی
      0

      باسلام ی سوال داشتم ازتون اطلاعی دارین در مورد نحوه پیوستن زنان به این فرقه؟

  • Fereydoon adati
    0

    ایاخبردرگذشت نورعلی تابنده صحیح است

  • محمد
    0

    سلام و وقت بخیر عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت من اگر نیکم اگر بد تو بزو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت همه کس طالب یارند چه هوشیار و چه مست همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت سر تسلیم من و خشت در میکده ها مدعی گر نکند فهم سخن گو سرو خشت ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل توپس پرده چه دانی که که خوب است وکه زشت نه من از پرده تقوا به در افتادم و بس پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت حافظا روز اجل گر به کف آری جامی یک سر از کوی خرابات برندت به بهشت این نظریه من در مورد همه ادیان است چطور توی یک خیابان که مامورین در حال درگیری هستن یه نفر با اتوبوس میاد و مامورین رو زیر میکنه چرا قبل از زیر گرفتن یا بعدش بهش تیر اندازی نشده بعدشم در کمال احترام دست گیرش میکنند و میرن دادگاه خیلی خیلی ساده ایم

  • ناشناس
    0

    متنتون ایراد زیاد داشت بیشتر تحقیق کنید

  • فاطمه
    0

    من تاحالافکرميکردم که اين فرقه دراويش حضرت علي (ع)رانعوذبالله خداميدانن اگراينطورنيست استغفارميکنم

  • باران
    0

    فرقه ضاله و کثیف تصوف گنابادی که که غلو میکنند اینها نجس اند

  • رضا خونجوکی
    0

    سلام وخسته نباشید خدمت مردم عزیزی که این پست من رو میخونند.من یک گنابادی هستم وافتخار میکنم که توی شهر گناباد زندگی میکنم .دراویش هم خیلی ادمهای خوبی هستن .من به دینشون کاری ندارم ولی معرفتشون به دنیا میرزه خدا جدشون رو بیامرزه.

  • سید صادق طاهری
    0

    شیعه حقیقی و پیرو راه حق و حقیقت خودش رو از نور ولایت دور نمی‌کند. انسان جایز الخطا زود از راه خدا منحرف می‌شود. ریسمان الهی همان پرتوهای نور ولایت هستند نور خورشید در زمان غیبت منجی عالم بشریت از طریق ماه به ما بازتاب داده می‌شود (ولایت مطلقه فقیه‌‌) انشا الله هر زودتر خودشان ظهور کنند حق و حقیقت نمایان شود

  • قاسم قمی اویلی
    0

    همه این فرقه ها از دوستان ابلیس هستن و هر کسی در این فرقه است باید اعدام شود که کشتن آنها جهاد در راه خدا است

  • مهدی
    0

    باسلام.من اهل گنابادهستم.دراویش گنابادی بسیارانسانهای شریف وبا معرفت وبا وجدانی هستند.لطفا فریب بازی های سیاست را نخورید که سیاست انتهایی ندارد وهیچکس نتوانسته سیاست را کامل فراگیرد.پس این دروغهاراباورمکنید.ممنونم

    نظرات شما -
    • 0

      دقیقا

    • داود
      0

      با سلام
      اي كاش همه دين و سرشت خودشان داشتن خداوند ١٢٤ هزار پيامبر براى هدايت بشر فرستاد كه ان بزرگوارها چند دين را به بشر معرفى كردن اما متاسفانه اين چند دين هر كدام هزاران شاخه پيدا كرد باش تماما قبول و مورد احترام. اما كاش هر فرد و هر كس دين خودش را داشت و كسي از كسي سوال نمى كرد دين شما چيست و باز هيچ كس فكر نمى كرد كه أو درست و كامل است و الباقىً باطل اگر تك تك ما واقعا به ان عمل مى كردم شايد امروز نيمى از گرفتارها بشر كمتر بود والله خداوند كه قادر است جهانى به اين نظم و زيبايي خلق كند و هر چيزى جدا خودش قرار بدهند خيلي بزرگتر و با عظمت تَر از دين من و شما است نيازى نيست فردى براى ستايس خدا از درگاه دينى خاص اين كار بكند براى ستايش أو مى شود خيلي راحت و ساده به هر زبان و روشى كه دلتان مى خواهد اين كار انجام بده و قضاوت خوب و بد ان را هم به أو واگذار كن تمامى ادعيان بزرگى و مهرباني و عظمت خدا قبول دارن اگر اينطور است كه چرا من اصرار دارم از راه من خدا ستايش شود حالا اگر دينا بهترى بخواهم بهتر نيست كه خودمان فقط به أو كه از همه بالاتر است بسپارم البته من يك فرد عادى و معمولى هستم زياد بلد نيستم خوب حرف بزنم اما اگر خداوند قادر و توانا مهربان را قبول دارم كه شكر أو كردن را به هر زبانى كه بگوام وظيفه من است قضاوت هم كار ايشان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها