روستاییان با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه بازنشسته می‌شوند

نمایندگان مجلس مصوب کردند که کلیه روستاییان با سن ۶۰ سال و با پرداخت حق بیمه به اندازه ۱۰ سال بازنشسته شوند.

روستاییان با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه بازنشسته می‌شوند


به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش هزینه‌ای، بند الحاقی ۲ به تبصره هفت را با ۱۴۳ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، صندوق بیمه روستاییان و عشایر موظف است کلیه روستاییانی را که حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن ۶۰ سال رسیده‌اند، بازنشسته نموده و به اندازه سنواتی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند مستمری پرداخت نماید.

همچنین نمایندگان با ۱۴۱ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در مجلس، بند «الف» تبصره هفت را نیز تصویب کردند که بر اساس آن در راستای اجرائی نمودن ماده (۳۵) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، عبارت «واریز به خزانه‌داری کل کشور» در این ماده به عبارت «واریز به حساب تمرکز وجوه درآمد شرکتهای دولتی نزد خزانه‌داری کل کشور» اصلاح می‌گردد.

مجلس بند «د» تبصره ۷ را نیز به تصویب رساند که بر اساس آن شرکت‌های دولتی ذی‌ربط مکلفند تسویه حساب را در صورتهای مالی خود اعمال نمایند. وزارت نیرو نیز گزارش عملکرد این بند را به تفصیل تا شهریورماه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی و دیوان محاسبات کشور ارائه نماید.

نمایندگان در بخش درآمدی در همین بند به دولت اجازه دادند مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام‌شده فروش هر متر مکعب آب را (پس از تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی) با بدهی طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به بهره‌برداری رسیده بخش آب وزارت نیرو موضوع ماده (۳۲) قانون برنامه و بودجه را از محل ردیف های بودجه‌ای مشخص به‌صورت جمعی - خرجی تسویه نماید.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها