افزایش فروشگاه های اسلحه در آمریکا به نسبت رستوران

تعداد فروشگاه های اسلحه در آمریکا به نسبت رستوران ها بیشتر است.

افزایش فروشگاه های اسلحه در آمریکا به نسبت رستوران

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان در رابطه با حادثه تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در ایالت فلوریدا آمریکا گفت: طبق آمار موجود بیش از 56 هزار مرکز برای صدور مجوز و خرید سلاح در آمریکا وجود دارد که این رقم بیش از حد تصور و حتی بیش از تمامی رستوران های مک دونالد در سراسر جهان است.

سی ان ان افزود: گرفتن مجوز حمل و خرید سلاح در آمریکا بسیار راحت است زیرا در این کشور تا سال 2017 میلادی 56 هزار و 556 مرکز برای تهیه مجوز حمل سلاح وجود دارد.

سی ان ان در ادامه گفت: این درحالی است که این تعداد مرکز برای صدور مجوز حمل سلاح به مراتب بیشتر از تمامی رستوران های مک دونالد در سطح جهان است که تعداد آنها 36 هزار و 889 رستوارن می باشد.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: همچنین مکان های صدور مجوز حمل و خرید سلاح در آمریکا بیش از فروشگاه های 'استارباکس' (Starbucks) - شرکت قهوه آمریکایی- در سراسر جهان که شمار آنها 24هزار فروشگاه می باشد، است.

سی ان ان درادامه گفت: از سال 1999میلادی تاکنون 21 مورد کشتار جمعی با سلاح گرم در آمریکا رخ داده که این شمار تیراندازی در اماکن عمومی بویژه مدارس و کالج های دانشگاهی بوده است.

بنابراین گزارش نخستین کشتار جمعی در آمار ارائه شده از سوی سی ان ان مربوط به قتل عام دانش آموزان در دبیرستان 'کلمباین' در مورخ 20 آوریل 1999میلادی در ایالت 'کلرادو' آمریکا بود که دو نوجوان آمریکایی اقدام به کشتن 13 دانش آموز و مجروح شدن 24 تن دیگر کردند.

بنابر آمار ارائه شده از سوی سی ان ان از حادثه دبیرستان کلمباین در سال 1999میلادی؛ در مجموع و با احتساب کشتار چهارشنبه گذشته برابر با 25 بهمن ماه در دبیرستان 'پارکلند' فلوریدا، تاکنون 384 نفر کشته شدند.

سی ان ان در ادامه گزارش گفت: دونالد ترامپ دراین باره باید شرمسار باشد و همگی ما می دانیم که وی درباره سخت گیری حمل سلاح اقدامی انجام نخواهد داد.

«نیکولاس کروز» 19 ساله روز چهارشنبه گذشته برابر با 25بهمن ماه به مدرسه ای در «پارکلند» ایالت فلوریدا حمله کرد و 17 نفر را کشت. کروز سال گذشته میلادی «به دلایل انضباطی» از مدرسه اخراج شده بود.
این درحالی است که پلیس فدرال آمریکا (FBI) هم اکنون متهم به سهل انگاری در نادیده گرفتن هشدارهای داده شده درباره کروز است و متهم به نقض پروتکل های مربوطه شده است.

حمله مرگبار چهارشنبه گذشته که توسط فردی مهاجم به اماکن عمومی در آمریکا صورت می گیرد، موضوع تازه ای نبوده و امری مسبوق به سابقه است وتنها پنج ماه پس از خونبارترین کشتار جمعی در آمریکا رخ می دهد.

درحادثه تیراندازی لاس وگاس در مورخ 10 مهرماه گذشته استفان پادوک (Stephen Paddock) شهروند سفید پوست 64 ساله آمریکایی از طبقه سی و دوم هتل 'مندالای بی' (Mandalay Bay) با چندین قبضه سلاح گرم اقدام به کشتن 59 نفر ازجمله خود و مجروح شدن 422 تن دیگر کرد.

نکته حائز اهمیت درباره این تیراندازی مرگبار این است که دولت آمریکا هرگز آن را یک حادثه تروریستی نخواند.

در ادامه کشتارهای دست جمعی در آمریکا، درجریان کشتار در مدرسه 'کلامباین' Columbine در ایالت کنتیکت آمریکا درآوریل سال 1999 میلادی 15 نفر کشته و 21 تن دیگر مجروح شدند. این حادثه تا آن زمان یکی از مرگبارترین حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا به شمار می رفت.
درحادثه تیراندازی دسامبر 2012میلادی به مدرسه ابتدایی 'سندی هوک' (Sandy Hook)در 'نیوتاون' ایالت کنتیکت یک جوان آمریکایی 20 کودک و شش بزرگسال را به ضرب گلوله کشت.

همچنین در حادثه تیراندازی در پلی تکنیک ویرجینیا در آوریل 2007 میلادی درایالت ویرجینیا 32 نفر کشته و 17تن دیگر مجروح شدند.
در حادثه مرگبار در 'آورورا' در ایالت کلرادوی آمریکا نیز یک جوان آمریکایی با تیراندازی در یک سالن سینما 12نفر را کشت و 70 تن دیگر را مجروح کرد.

همچنین در حادثه تیراندازی در کلیسای چارلستون آمریکا در ژوئن سال جاری میلادی، یک نوجوان سفید پوست آمریکایی 9 شهروند سیاه پوست را به قتل رساند. وی توسط نیروهای پلیس بازداشت شد.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در سال 2015 گزارش داد نتایج پژوهش دانشکده بهداشت عمومی 'هاروارد' در دانشگاه 'نورث ایسترن' آمریکا نشان می دهد وقوع کشتارهای عمومی در آمریکا بین سال های 2011 تا 2014 میلادی سه برابر شده است.

بنا بر این تحقیق، در این بازه زمانی هر 64 روز یک حادثه کشتار جمعی توسط افراد مسلح در خاک آمریکا روی داده و این درحالیست که در 29 سال قبل از این دوره زمانی، بطور متوسط هر 200 روز یک فاجعه از این دست روی داده بود.

براساس آمار مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا تنها در سال 2013 میلادی بر اثر تیراندازی با سلاح گرم 84 هزار و 258 نفر مجروح ( 27 نفر از 100 هزار نفر) و 11 هزار و 208 نفر نیز کشته (چهار نفر از 100 هزار نفر) شده اند.

تاکنون تلاش گروه های مخالف آزادی حمل و استفاده از سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه با اغوا و تهدید کارخانه های اسلحه سازی شکست خورده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها