سرپرست اورژانس کشور خبر داد:

هواپیمای پرواز تهران-یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ جزئیات این اتفاق مرگبار

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه هواپیمای آسمان که دچار سانحه شده حدود 60 مسافر داشته است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است.

هواپیمای پرواز تهران-یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ جزئیات این اتفاق مرگبار

به گزارش خبر فوری ، پیرحسین کولیوند در ارتباط با جزئیات سقوط هواپیمای آسمان اظهار داشت: این حادثه مربوط به هواپیمایی تهران ـ یاسوج بوده که از صبح امروز از رادار خارج شده و در منطقه سمیرم سقوط کرده است.

وی افزود: این پرواز 50 تا 60 مسافر داشته و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

* فرودگاه یاسوج در آماده‌باش کامل است. این هواپیما هر روزه یک پرواز از تهران به یاسوج و بالعکس دارد.

*رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفته است: بر اساس مشاهدات مردمی، هواپیمای یاسوج دچار سانحه هوایی شده است.

علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

وی افزود: خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم و منتظر تایید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.

* جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی 3 پایگاه به محل حادثه در سمیرم اعزام شدند. همچنین علاوه بر اعزام یک فروند هلی‌کوپتر امدادی از استان فارس، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.

تیم واکنش سریع سازمان اورژانس کشور نیز با چند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند.

رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز اعلام کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

*مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان از کشته شدن تمام مسافران و خدمه پرواز هواپیمای ATR این شرکت خبر داد که صبح امروز در حوالی سمیرم سقوط کرد.

وی اظهار کرد: هواپیمای ای تی ار ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهراباد تیک‌اف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند.این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

*پوران فر مسئول تیم اعزامی اورژانس نیز اعلام کرد: نیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که ۱۴ مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود و تیم‌ها به صورت زمینی اعزام شدند.
وی افزود: در حال حاضر پنج واحد امدادی اورژانس در محل حاضر هستند اما هنوز چیزی توسط این نیروها رویت نشده است. از یاسوج تا محل حادثه حدود ۱۴۰ کیلومتر فاصله است وامیدواریم بتوانیم تا یک ساعت دیگر به منطقه سقوط برسیم.

12:30: شرایط نامساعد جوی و احتمال بارش برف در منطقه

نیروهایی امدادی در حالی برغم شرایط نامساعت جوی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند که در حال حاضر براساس اعلام هواشناسی آسمان سمیرم بارانی و دمای هوا در این منطقه هفت درجه بالای صفر است و بارش برف در این منطقه کوهستانی نیز برای شب پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال احمر به منظور یافتن محل سقوط احتمالی هواپیما در ارتفاعات "پادنا" حاضر شده اند. تا زمانی که لاشه هواپیمای "آرتی آر" هواپیمایی آسمان یافت نشود، عملیات جستجوی نیرو‌های هلال احمر ادامه خواهد داشت.

13:00 با دستور سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان 2 اکیپ کامل امداد کوهستان از یاسوج و سمیرم با تجهیزات کامل و با هماهنگی فدراسیون کوهنوردی عازم محل سقوط هواپیما‌ی آسمان شدند.

مسئول تیم اعزامی هلال‌احمر به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، از اعزام پهپاد به این منطقه خبر داد.

14:00 یک مقام آگاه: احتمالا هواپیما در قله قاش مستان سقوط کرده است/ اگر سقوط در این محل باشد رسیدن به هواپیما ممکن است چند روز زمان ببرد.

14:30: ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای با تاکید براینکه هیچ کوهنوردی و گروه کوهنوردی چه به صورت انفرادی و چه گروهی بدون هماهنگی با مدیریت بحران به محل سقوط هواپیما اعزام نشوند، آورده است: کسانی که می‌خواهند در این زمینه به گروه‌های امدادی را کمک کنند، بدون هماهنگی این ستاد به منطقه سقوط هواپیما نروند.

14:50 دودی در محدوده "پس دنا"(بین روستای نقل و خفر) در محدوده پادنا مشاهده شده است/ تیم های امداد روستایی در حال عزیمت هستند.

15:30: یک منبع آگاه گفته است: نیروهای امدادی هیچ دودی در روستاهای سمیرم ندیده اند.

با وجود مه شدید امکان دیدن دود وجود ندارد و هیچ دودی تاکنون دیده نشده است.

اگر امروز به لاشه هواپیما نرسیم فردا تیم های امدادی با توان بیشتری جستجو را ادامه می دهند.

15:30: دهیار کهنگان: حوالی ساعت 9:30 صدای برخورد مهیبی شنیدیم/هنوز هیچ اثری از هواپیما یافت نشده است.

حوالی ساعت 9:30 الی 9:40 صدای برخورد مهیبی شنیدیم ولی تاکنون در جست و جوهای انجام شده چیزی یافت نشده است.

در حال حاضر چیزی حدود یک هزار نفر در جست و جوی لاشه هواپیما یا پیکرها هستند، اما تا این لحظه چیزی پیدا نشده است.

15:33: بر اساس گزارشات، مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از ردیابی موبایل یکی از مسافران پرواز تهران یاسوج در منطقه "مله برفی" خبر می دهد. این موبایل روشن است.

محل دقیق سقوط هوایپمای تهران یاسوج در سمیرم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • حسین
    0

    سخن بزرگان: اصلا نگران نباشید چون همه سرنشینان هواپیما بیمه بودن... (عباس آخوندی)

    نظرات شما -
    • عرفان
      0

      واقعا جای بسیار تاسف داره بی گناه گشته بشن خدا به خانوادهایشون صبر بده . ماهم ارطرف خودم وملت بزرگ ایران تسلیت عرض مکنم تسلیت تسلیت

  • سعید
    0

    ای آقا ... بازم سانحه . تا کی باید بخاطر بی عرضگی تعدادی مسئول ناکارآمد شاهد چنین اتفاقاتی باشیم ... مگر نمیتونستن وضعیت جوی رو چک کنن بعدش اجازه پرواز بدن !!

  • شعیب پاهنگ
    0

    واقعه ی غم انگیز هواپیمایی تهران -یاسوج را ب تمام هم وطنان گرامی تسلیت عرض میکنم

  • احمد
    0

    خدالعنت کنه شاه خائن را

  • محمود نایینی
    0

    خدالعنت کنه رژیم پهلوی

  • صادق کردانی
    0

    من هم این حادثه دردناک رو به خانواده این عزیزان تسلیت میگم. واقعا پیش بینی وضعیت جوی اینقدر سخته که باید شاهد درگذشت این عزیزان باشیم. به خدا مسئولین ما دارن خیلی کوتاهی میکنن. حق این مردم عزیز نیست که اینطوری از بین برن.

  • علی
    0

    از گرد وقبار وبارش برف وباران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها