در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

روایت نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس از نحوه نگهداری زندانیان امنیتی/متهم کردن افراد بدون برگزاری دادگاه امکان ندارد

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نحوه نگهداری و حفاظت از متهمان امنیتی در زندان ها بسیار مهم است.

روایت نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس از نحوه نگهداری زندانیان امنیتی/متهم کردن افراد بدون برگزاری دادگاه امکان ندارد

محمد کاظمی نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره وضعیت زندان های کشور به خصوص در بعد نظارتی باتوجه به خودکشی های اخیر اظهار کرد: طبق آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و امورتربیتی برای مراقبین زندانیان وظایف بسیاری هم از بعد جسمانی و هم از بعد روحی در جهت حمایت از فرد زندانی ترسیم شده است که بدون شک این وظایف باید به درستی اجرایی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: زمانی که به فرض مثال برای یک استاد دانشگاه اتهام سخت و سنگینی چون جاسوسی در روند بازجویی ترسیم می شود بدون شک روند و حالت روحی فرد با تغییرات بسیاری همراه خواهد بود از این رو وظیفه بازرس این است که دستور دهد تا از زندانی مراقبت ویژه ای صورت گیرد روندی که متاسفانه در زندان های ما خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: افرادی که در مظان یک اتهام سنگین مثل جاسوسی قرار دارند بدون شک نباید در سلول خود تنها نگه داشته شوند و ضریب حفاظت از آنها به تبع به دلیل اطلاعاتی که در اختیار دارند باید افزایش پیدا کند.

کاظمی با اشاره به اینکه بنده در مقام قضاوت پیرامون نحوه خودکشی افراد در زندان ها طی یکماه اخیر نیستم گفت: امیدوارم این قبیل موضوعات برای مسئولین زندان های ما عبرت شود تا در جهت مراقبت بیشتر از زندانیان اقدامات قابل قبول تری را انجام دهند.

وی درباره حکم جاسوسی کاووس سیدامامی قبل از برگزاری دادگاه برای وی از سوی صدا و سیما و برخی رسانه ها اظهارکرد: بدون شک طبق قانون اساسی قبل از اینکه اتهامی به اثبات نرسد و فرد در دادگاه محاکمه نشود امکان اعلام مجرم بودن وی وجود ندارد از این رو بازی با حیثیت فردی که در حال حاضر نیز فوت شده است درست نیست.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به اینکه ما نباید در روند رسیدگی به پرونده های قضایی پیش داوری داشته باشیم گفت: امیدوارم دوستان ما در مجموعه قضایی باتوجه به این روند در مسیر بیان اظهارات خود پیرامون افرادی که بازداشت هستنذ عمل کنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رحماندوست
    0

    آقای کاظمی اخرف شما کاملا منطقی است مسئولان قوه قضاییه ما خودشان را بالاتر ازائما اطهار ونعوذ باله حتی خدا میدانند .شما ببینید برای یه نوجوان 15 ساله که پرچم آورده پایین 5سال حبس بریدن این چه حکمیست این بچه میخواد تو این کشور یه عمر زندگی کنه کار اشتباهی کرده نصیحتش کنید ارشادش کنید .چقدر ملت را بیخودی اعدام کردند خداراخوش نمیاد .اونایی که دزدی میکنند مال مردم را میخورند اسمشونو نمیگن سالها طول میکشه محاکمه بشن چون پولدارندوبه حکومت متصل هستن .قضاوت کار بسیار حساسی است چه بسا فضاتی بودند که حکم غلط داند حق ناحق کردند وبازندگی مردم بازی کردند .درواقع دادگاهای ما بیدادگاه هستن خیلی راحت حق مردم را نا حق میکنند وچون قدرت دستشونه کسی قدرت حرف زدن نداره این نیز بگذرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها