در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

تشریح علل التهاب بازار ارز از زبان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس/دولت خیلی هم مقصر نبود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دلایل التهاب بازار ارز در طی روزهای اخیر را تشریح کرد.

تشریح علل التهاب بازار ارز از زبان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس/دولت خیلی هم مقصر نبود

علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره تشکیل بازار الکترونیکی ارز که برخی از مقامات دولتی خبر از ایجاد آن خبردادند اظهار کرد: بنده درباره این موضوع اطلاع دقیقی ندارم اما بدون شک هراقدامی از سوی دولت و نهادهای مسئول در حیطه ارز صورت گیرد قابل تقدیر است چرا که دولت در این راستا خیلی هم مقصر نبود.

وی با اشاره به اینکه تب و تاب فعلی بازار ارز تحت تاثیرعوامل روانی است خاطرنشان کرد: دولت، بانک مرکزی و مراجع انتظامی به خوبی توانستند عوامل روانی و برهم زننده بازار ارز را کنترل کنند روندی که سبب کاهش قیمت ارز شد اما بدون شک این روند باید امتداد داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در بازار ارز کشورمان بدون شک باید در زمینه مدیریت تقاضا و عرضه اقدامات جدی صورت گیرد و ما شاهد ایجاد یک ثبات نسبی باشیم.

کریمی اظهارکرد: متاسفانه در طی یکسال گذشته تراز تجاری کشور رشد منفی داشته است به گونه‎ای که ما شاهد بودیم که واردات ما بر صادرات پیشی گرفته است روندی که سبب شده تا هجم تقاضای ارزی در کشورمان افزایش پیدا کند ازاین رو بدون شک دولت باید در جهت کاهش واردات به کشور اقدامات بیشتری را انجام دهد چرا که ادامه وضعیت فعلی بدون شک بازار ارز را با بحران جدی روبه رو خواهد کرد.

وی با اشاره به محدودیت‎های حاصل از فروش نفت و صادرات غیرنفتی اظهار کرد: ما انتظار داشتیم بعد از توافق برجام گشایشی در زمینه معاملات بانکی صورت گیرد اما متاسفانه این روند تابه امروز محقق نشده است و ما نتوانستیم در این زمینه به خواسته‎ها و مطالبات خودمان دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت و به خصوص بانک مرکزی به عنوان متولی بخش ارز در جهت ایجاد یک مکانیزم مشخص برای حمایت از تولیدکنندگانی که نیازمند ارز مبادلاتی هستند وارد عمل شود و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

کریمی با اشاره به اینکه حذف مرکز مبادلات ارزی از سوی دولت اقدامی غیرقابل بود تاکید کرد: این اقدام التهاب بازار ارز را با مشکلات متعددی مواجه کرد اما بدون شک در شرایط فعلی چاره‎ای دیگر جز برقراری اتحاد میان دولت، مجلس و نهادهای نظارتی برای حل مشکل ارز وجود ندارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها