علاقه کی‌روش به رزمی کارها سابقه‌دار است

حضور یک مربی رزمی کار در کادرفنی تیم ملی فوتبال اولین بار نیست که اتفاق می افتد؛ کی روش قبل از جام جهانی 2014 نیز اقدام مشابهی انجام داده بود.

علاقه کی‌روش به رزمی کارها سابقه‌دار است

به گزارش خبر فوری ؛ از روز گذشته که خبر حضور حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشوی ایران در کادرفنی کارلوس کی روش برای جام جهانی روسیه منتشر شد واکنش های ضد و نقیضی را شاهد بودیم. خیلی ها بر این باور هستند که حضور یک مربی درجه یک ووشو چه کمکی می تواند به تیم ملی فوتبال در آستانه جام جهانی انجام دهد و برخی نیز بر این باورند که کی روش با دید حرفه ای قصد دارد از اوجاقی برای بالا بردن روحیه مبارزه طلبی ملی پوشان استفاده کند.

در چنین شرایطی مسئولان فدراسیون فوتبال، کی روش و خود اوجاقی نیز واکنشی به این موضوع نشان ندادند تا هنوز ابهام های زیادی در این خصوص وجود داشته باشد.

با این حال وقتی به گذشته نگاه می کنیم، در می یابیم که حضور یک مربی رزمی کار در کادرفنی تیم ملی برای اولین بار اتفاق نمی افتد. 4 سال قبل درست در روزهایی که تیم ملی فوتبال خود را برای جام جهانی 2018 روسیه آماده می کرد، حضور یک مربی کیک بوکسینگ در کادرفنی تیم ملی سر و صدای زیادی به پا کرد.

مهدی صفایی قهرمان سابق کیک بوکسینگ ایران که گاها نقش بادیگارد را هم اجرا کرده بود، 4 سال قبل مورد توجه کی روش قرار گرفت و در آماده سازی ملی پوشان نقش داشت.

صفایی در مصاحبه ای که آن روزها انجام داد، درباره همکاری با تیم ملی فوتبال گفت: «یک روز از ‌فدراسیون به من زنگ زدند. خودشان ‌تحقیق کرده بودند و خودشان این موضوع را پیشنهاد داده بودند و از آنجایی که ‌پیشنهاد بسیار جذابی بود و‌ کسی آن را رد نمی‌‌کند، من هم با افتخار پذیرفتم و بعد در جلسه‌ای با آقای کی‌روش و آقای نمازی و آقای نبی‌ در حین ‌‌گپ ‌زدن،‌ من فیلم‌های کارهایم را برای آنان به نمایش گذاشتم. پس از این دیدار یک ‌بار آ‌قای کی‌روش‌ با آقای قاسمی به دفتر ما آمدند و دوباره با هم گپ زدیم و فیلم‌ها را دیدیم و تصمیم ‌‌همکاری گرفتیم و این گونه‌ آغاز‌ کار ما‌ با آقای کی‌روش بود.»

وی افزود: «نکته‌ای که برای خودم بسیار جذاب بود، اینکه در این مدت، بیشتر تیم‌های معتبر و حرفه‌ای جهان، یک مربی در این سبک ‌در کنار تیم خود دارند؛ بنابراین، در آغاز کار‌ قرار ما بر این بود که من روی جهش و جسارت بچه‌ها بیشتر کار کنم. خودباوری‌های آنها را تقویت ‌و ‌روی واکنش‌‌های سریع آن‌ها تمرین کنیم. شما بهتر می‌د‌انید که در ورزش‌های رسمی، واکنش‌‌های سریع خیلی مهم است. به همین علت، قرار شد‌ من روی این آیتم‌ها با بچه‌های تیم ملی تمرین کنم و توانایی‌ها آن‌ها را بالا ببرم؛ بنابراین، شروع ارتباط ما با تیم ملی با این موضوعات بود، ولی‌ وقتی آقای کی‌روش‌ تمرینات را دیدند، پیشنهاد دادند که به عنوان مربی بدنسازی در کنار مارکو با بچه‌ها تمرین کنم.»

حالا در آستانه حضور در جام جهانی 2018 روسیه کی روش بار دیگر اقدامی تکراری انجام داده و اینبار با اضافه کردن حسین اوجاقی به کادرفنی اش نگاه ها را به سمت خود کشانده است. باید دید آیا اوجاقی می تواند اهداف کی روش در تیم ملی را اجرایی کند یا خیر.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها