آغاز به کار اولین پویش "بانوان پیشرو در حفظ محیط زیست "

نشست هم اندیشی بانوان منطقه ۲ با تشکیل پویش

آغاز به کار اولین پویش "بانوان پیشرو در حفظ محیط زیست "

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، یوسف مزارعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی با بیان این مطلب اظهار داشت : این نشست که با هدف هم اندیشی ،هم افزایی و تعامل مدیران شهری و مدیران و مسئولین محلات منطقه و تشریح رویکرد های نوین مدیریت شهری در حوزه بانوان برگزار شد حول محور محیط زیست و اعتلای آن به عنوان یکی از اصول توسعه پایدار در شهرها و جوامع، به منزله برنامه شاخص حوزه بانوان منطقه با عنوان " بانوان پیشرو در حفظ محیط زیست " آغاز بکار کرد.

وی در ادامه افزود : رویکرد جدید مدیریت شهری در حوزه بانوان و نقش موثر ایشان در خانواده و جامعه ، ابعاد تاثیر بانوان رادر عرصه های متعدد بیشتر می نماید ،از این رو تشکیل اولین"پویش زیست محیطی بانوان" به همت اداره امور بانوان منطقه دو با هدف کارکرد گرایی بانوان در حوزه محیط زیست گامی مهم در حفظ آن محسوب می شود .

در این راستا امیر ناصر هراتی مشاور شهردار منطقه در این نشست با اشاره به نقش موثر زنان در طول تاریخ و بخصوص در صدر اسلام اعلام داشت : در هر جایگاهی که زنان در مدیریت و هدایت جامعه نقش داشتند ، آن جامعه شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است .

ایشان در تکمیل بالا عنوان کرد: با عنایت به تاکید ویژه شهردار منطقه بر مولفه مهم محیط زیست ،تشکیل پویش "بانوان پیشرو در حفظ محیط زیست " در منطقه با راهبری حوزه بانوان و مدیریت پسماند منطقه و همکاری بانوان سطح محلات می تواند نقش مهمی را در حفظ این موهبت حیاتی ایفا و در آینده ای نزدیک این منطقه به عنوان منطقه شاخص و سر آمد در حفظ محیط زیست معرفی گردد.

گفتنی است در اولین مرحله از تشکیل پویش مزبور، استفاده از ظروف یکبار مصرف پذیرایی در برنامه های امور بانوان منطقه حذف و به جای آن از پاکتهای کاغذی قابل بازیافت استفاده می شود.

منبع: مهر

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها