نتایج جالب نظرسنجی از ۱۶۴ کشور جهان:

با چقدر درآمد شاد می‌شوید؟

پژوهشگران آمریکایی، موفق به تعیین سقف درآمدی برای ساکنان مناطق مختلف جهان شدند که می‌تواند حس شادی و رضایت‌مندی از زندگی برای فرد به همراه داشته باشد.

با چقدر درآمد شاد می‌شوید؟

به گزارش خبر فوری به نقل از ۲۴آنلاین، سیناپرس نوشت: برخی براین باورند که پول الزاما شادی و خوشبختی نمی‌آورد؛ اما اگر کمی صادقانه به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که پول نقش مهمی در رضایت‌مندی انسان از زندگی و حتی احساس خوشحالی ایفا می‌کند.

دکتر اندرو جب (Andrew T. Jebb) از روانشناسان دانشگاه پوردو (ایالات‌متحده) می‌گوید: «برخی معتقدند هیچ سقف مشخصی برای میزان پول-درآمد وجود ندارد که منجر به احساس رضایت‌مندی و خوشبختی فرد شود، اما در تحقیقات اخیر توانستیم آستانه‌ای برای این مسئله مشخص کنیم.»

محققان در این مطالعه، داده‌های نظرسنجی جهانی گالوپ را که با پرسش از ۱٫۷ میلیون نفر از ساکنان ۱۶۴ کشور جهان تدوین شده است، مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادند.

زمانی که محققان پاسخ‌های شرکت‌کنندگان را به سؤال‌های مربوط به رضایت‌مندی از زندگی و رفاه -شاخص اندازه‌گیری رفاه ذهنی (subjective well-being)- مورد بررسی قرار دادند، موفق شدند عدد جادویی اشباع درآمدی (income satiation) را در مناطق مختلف جهان مشخص کنند.

دکتر جب می‌گوید: «درآمد ایده‌آل سالانه برای رضایت‌مندی کلی زندگی ۹۵هزار دلار و برای رفاه احساسی و حس شادی در زندگی بین ۶۰ تا ۷۵هزار دلار است. این رقم البته برای هر فرد است و برای کل خانواده، بسیار بالاتر خواهد بود.»

البته میانگین درآمد ایده‌آل برای برخی کشورها به میزان قابل‌توجهی بالاتر از دیگر نقاط جهان است که این مسئله بستگی به میزان ثروتمندی و توسعه‌یافتگی کشورها دارد.

برخی از جالب‌ترین نکات این نظرسنجی عبارتند از:

رقم درآمد ایده‌آل برای رضایت‌مندی از زندگی در استرالیا: ۱۲۵هزار دلار

رقم درآمد ایده‌آل برای رضایت‌مندی از زندگی در آمریکای شمالی: ۱۰۵هزار دلار

رقم درآمد ایده‌آل برای رضایت‌مندی از زندگی در غرب اروپا: ۱۰۰هزار دلار

رقم درآمد ایده‌آل برای رضایت‌مندی از زندگی در جنوب‌شرق آسیا: ۷۰هزار دلار

رقم درآمد ایده‌آل برای رضایت‌مندی از زندگی در شرق اروپا: ۴۵هزار دلار

رقم درآمد ایده‌آل برای رضایت‌مندی از زندگی در آمریکای لاتین: ۳۵هزار دلار

میزان رضایت‌مندی درآمدی مردان ۹۰هزار دلار و زنان ۱۰۰هزار دلار است.

رضایت‌مندی درآمدی برای افراد با سطح تحصیلات پایین ۷۰هزار دلار؛ افراد با سطح تحصیلات متوسط ۸۵هزار دلار و با تحصیلات بالا، ۱۱۵هزار دلار است.

این نتایج البته محدود به ۵ نقطه از ۹ منطقه مورد بررسی شامل: غرب اروپا-اسکاندیناوی، شرق اروپا، بالکان، شرق آسیا، آمریکای لاتین-کارائیب و آمریکای شمالی است.

تحقیقات دیگر نیز نشان داده‌اند پول می‌تواند شادی و خوشبختی به ارمغان بیاورد، به شرط آن‌که افراد از اوقات فراغت کافی برای لذت بردن از زندگی برخوردار باشند و بتوانند درآمد ایده‌آل خود را به‌درستی خرج کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Human Behaviour منتشر شد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • اسی
    0

    من با ماهی 5 میلیون تومن

  • وحید
    0

    ماهی 10 تومن داشته باشم میتونم زندگی راحتی داشته باشم

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      ایول منم همینطور

  • معصومه محسنی
    0

    سه هزار دلار درامد ماهیانه کافیست.

  • شیرکو محمدی
    0

    من که درآمد خانواده 4نفره ام در یک سال به5000000 تومن نمی رسه و مستاجر هم هستم از چه قشری هستیم

  • MOHAMAD.JAVAD
    0

    30000000 .سه ملیون تومان...جویای کار

  • تارا
    0

    ماه7میلیون تومن میتونم زندگی راحتی داشته باشم

  • ناشناس
    0

    نظری ندارم چون هنوز توی پله اول که شغل مناسب هست موندم. تازه بعد از اون میشه به چیزای دیگه فکر کرد

  • احمد شاه
    0

    من با ماهی ۳ تومن خوشحال میشم چه برسه به ۳۸ ملیون که نمیتوانم تصور کنم چقدر خوشحال میشم

  • حسین منصوری فر
    0

    بدترین مرض بیکاری وصد بدتر از ان بی پولی حال به نظر من هر کس خودش خوشبختی یا بد بختی را رقم میزنه البته در صورتی کاری پشتوانه ای امنیت شغل داشته باشد چه بسیارند افرادی که ززیر پای دیگران به ...له مشن.اما کسانی هم ازدل وجان با حقوق 3یا2ونیم میلیون خوش بختند اما با تلنگری که دیگران بوجود می اورند ارزوی مرگ میکنند.ودین و مذهب شان عوض میشه باز هم از عیسی مسیح می خوام ظلم انها را به خودشان برگردانه

  • محمد گل
    0

    سلام ما به ده تا پانزده میلیون راضی هستیم ۲۲سال خدمت کردیم با مدرک فوق لیسانس هنوز حقوقمون به ۴میلیون نرسیده .این مدل حقوقا برای آقا زاده ها ونجومی بگیراست بقیه ملت رو چی به این سوسول بازیابی.نوشش جان نجومی بگیرایی که جسارتا این جور ملت خوبی داره.خخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها