ولنتاین فرصتی برای جوانان افغان برای تجربه لحظاتی متفاوت+ عکس

بعد از سقوط طالبان و روی کار آمدن دولت انتقالی به ریاست حامد کرزی در افغانستان مردم از فضای بسته دوره طالبان رها شدند و رسانه ها در اشکال مختلف در افغانستان گسترش یافت.

ولنتاین فرصتی برای جوانان افغان برای تجربه لحظاتی متفاوت+ عکس

به گزارش خبر فوری ، امروز جوانان افغانستانی هم همچون دیگر جوانان در کشورهای مختلف روز ولنتاین را جشن میگیرند.

Image title

این مهم باعث شد، مردم افغانستان که سال ها درگیر جنگ و ناامنی بودند کمی از زندگی روتین خود فاصله بگیرند و با آداب و رسوم، روزهای خاص و جشن های مختلف در دیگر نقاط دنیا بیشتر آشنا شوند.

Image title


یکی از این روزها ولنتاین است که در سال های اخیر همزمان با نزدیک شدن به 14 فوریه که به روز ولنتاین شهرت دارد، کابل و دیگر شهرهای افغانستان حال و هوای رنگی تری به خود می‌گیرد.

Image title


تجلی این اتفاق را در شهرهایی چون کابل، مزار شریف و هرات بیشتر میتوان دید، کوچه گل فروش‌های شهر کابل که از گذشته های دور مهمترین نقطه تهیه گل طبیعی در این شهر به شمار می رود، در روز ولنتاین حال وهوای دیگری دارد.

Image title


همه گل فروشی های این کوچه با تغییر دکور به پیشواز روز ولنتاین می روند و با فروش گل، بادکنک، کادوهای مختص ولنتاین و لوازمی که مربوط به این روز است، حال این شهر را عوض می کنند.

Image title


البته ناگفته نماند که دختران و پسران افغان هم در سال های اخیر به یکی از مشتری های ثابت این مغازه ها تبدیل شده است و وقتی در روز ولنتاین از «چهارراه صدارت» به سمت «شارنو» پیاده روی کنید دختران و پسرانی را می بینید که ولنتاین را بهانه کرده اند تا برای ساعتی به دور از دغدغه جنگ و ناامنی برای قدردانی از کسی که دوستش دارند سپری کنند.

Image title


در واقع گرامی داشت از روز ولنتاین به جوانان افغان فرصت می دهد تا روی خوش زندگی را ببینند و برای داشتن یک زندگی آرام حتی برای چند ساعت تلاش کنند.

Image title

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها