حکم قطعی خاوری از طریق اینترپل قابل پیگیری است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر بازداشت خاوری به استناد حکم قطعی صادر شده، گفت: امکان پیگیری حکم خاوری از طریق اینترپل به موجب حکم مذکور وجود دارد.

حکم قطعی خاوری از طریق اینترپل قابل پیگیری است

به گزارش خبر فوری به نقل از خانه ملت، محمد کاظمی در توضیح وضعیت حقوقی پرونده خاوری در شرایط کنونی که برای مرحله اجرا به دادسرا ارجاع شده است، گفت: حکم خاوری با توجه به عدم درخواست واخواهی، حکم قطعی تلقی می‌شود لذا به محض دسترسی به وی حکم اجرا خواهد شد البته در صورتی که پیش از آن حکم به محکوم علیه ابلاغ شده باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در احکامی که قابل واخواهی است اگر حکم به محکوم علیه ابلاغ نشود به محض دستگیری، حکم را به وی ابلاغ کرده لذا محکوم علیه می‌تواند درخواست واخواهی ارایه دهد. به نظر می‌رسد پرونده خاوری نیز به شکل مذکور باشد.

کاظمی ادامه داد: حکم خاوری به دادسرا برای اجرا ارسال شده لذا به محض دسترسی، وی را جلب و حکم قابل واخواهی را به او ابلاغ خواهند کرد و در صورت اعتراض، دادگاه وارد رسیدگی مجدد پرونده می‌شود، در غیر این صورت حکم به طور قطعی اجرا می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با این حال و با استناد به حکم مذکور می‌توان خاوری را بازداشت و زندانی کرد، پیش از صدور این حکم امکان بازداشت و زندانی کردن خاوری امکانپذیر نبود. البته به موجب این حکم از طریق اینترپل و در صورت همکاری دولت کانادا می‌توان نسبت به بازداشت خاوری اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ جلسه رسیدگی به پرونده محمودرضا خاوری در رابطه با اقدامات نامبرده روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه به صورت غیابی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد و چندی بعد حکم وی صادر شد.

گفتنی است؛ غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران از ارجاع پرونده خاوری برای مراحل اجرایی به دادسرا خبر داده و گفته است که اقدامات قضایی و اجرایی که وظیفه مراجع قضایی است به نحو اتم و اکمل در حوزه اجرا پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین یادآور شده است: با توجه به محکومیت این فرد، اقداماتی از سوی دادستانی کل و اجرای احکام دادسرای تهران به صورت جدی‌تر در ارتباط با پیگیری از طریق پلیس بین الملل برای بازگشت وی در حال انجام است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها