صرفه جویی نکنید، جریمه می شوید

قائم مقام آب‌و فاضلاب استان تهران گفت:95 درصد سدهای کشورها کمتر از نیمی از ظرفیتشان آب دارند و بحران آب هنوز در استان های کشور به قوت خود باقی است.

صرفه جویی نکنید، جریمه می شوید

به گزارش خبر فوری به نقل از پول نیوز، 95 درصد سدهای کشورها کمتر از نیمی از ظرفیتشان آب دارند. هرچند که بارندگی‌های دهه اول بهمن وضعیت آبی 3 استان گلستان، اردبیل و مازندران را به حالت نرمال بازگرداند اما بحران هنوز در دیگر استان های کشور به قوت خود باقی است.

بحرانی که در برخی از استان های کویری و مرکزی ایران خطرناک تر از هر زمانی است. با این وجود مسئولان این حوزه امیدوارند که در روزهای باقی مانده کمی از عقب ماندگی ذخایر آبی جبران شود و وضعیت آبی کشور از حالت بحرانی خارج شود.

نوذری پور قائم مقام آب‌و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ تصمیم قطعی برای جریمه مشترکان پر مصرف و جیره بندی آب گرفته نشده است، گفت: البته گزینه های برای کنترل مصرف روی میز قرار دارد که اگر موجودی سدهای کشور تا پایان بهار بهتر نشود ناچار به اجرای آنها هستیم.

معاون شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه سرانه مصرف هر فرد در تهران 220 لیتر است ، ادامه داد: طبق استانداردهای جهانی هر نفر مجاز به مصرف 150 لیتر آب در روز است. با این وجود ما مشترکانی که بیش از 220 لیتر در روز به ازای هر نفر(متوسط خانواده در تهران 4 نفر است) بیشتر استفاده می کنند از نظر ما پر مصرف هستند.

20 درصد خانوارهای تهرانی پر مصرفند
او با بیان اینکه 20 درصد از خانوارهای تهران پر مصرف هستند، ادامه داد : تا زمانیکه قیمت آب در ایران انقدر ارزان است هیچ کس به خود زحمت استفاده از شیرآلات کم مصرف و صرفه‌جویی در مصرف را به خود نمی‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها می‌گویند چرا باید چند صد هزار برای خرید شیر های کم مصرف پول خرج کنیم در حالی که قبض آب آنها کمتر از 10 هزار تومان است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها