آسوشیتدپرس: دو مقام امنیتی افغانستان در حال گفت‌وگو با طالبان هستند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده ‌است که در اوج خشونت‌های موجود در افغانستان، دو مقام ارشد امنیتی این کشور به تلاش‌شان برای گفت‌وگو با طالبان، ادامه می‌دهند.

آسوشیتدپرس: دو مقام امنیتی افغانستان در حال گفت‌وگو با طالبان هستند

به گزارش خبر فوری ، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده ‌است که در اوج خشونت‌های موجود در افغانستان معصوم استانکزی؛ رییس امنیت ملی و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی دومقام ارشد امنیتی این کشور به تلاش‌شان برای گفت‌وگو با طالبان، ادامه می‌دهند.

این تلاش ها در حالی انجام می شود که کابل پایتخت این کشور در ماه اول سال جاری میلادی گواه راه‌اندازی حملات زنجیره‌ای ازسوی گروه طالبان بود که در نتیجه آن بیش از ۱۵۰تن جان باختند و صدها تن دیگر زخم برداشتند.


درهمین‌حال، منابع نزدیک به مقامات افغان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که آقایان استانکزی و اتمر جداگانه با طالبان گفت‌وگو می‌کنند تا این گروه برای آغاز گفت‌وگوهای رسمی حاضر شود.

این درحالی است که هیچ‌ یکی از این دو مقام امنیتی جزئیات مذاکرات‌شان را باهم و یا شورای صلح افغانستان شریک نساخته‌اند. دفترهای ریاست عمومی امنیت ملی و شورای امنیت ملی این کشور نیز تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

از سوی دیگر؛ حکیم مجاهد، یک عضو شورای عالی صلح افغانستان تأیید کرده‌است که آقای ستانکزی با ملاعباس، یکی‌از گفت‌وگوکننده‌گان طالبان، به طور معمول در تماس است.

آقای مجاهد افزود که انتظار نمی رود طالبان با توجه به لحن تند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که ماه گذشته از پایان گفتگوهای صلح با طالبان سخن گفت، پاسخ خوبی ارائه نمایند.

مجاهد گفت: "افغان ها هیچگاه به زبان زور و تهدید سر تسلیم خم نخواهند کرد".
درهمین حال آندرا ویلدر، معاون برنامه آسیا در مؤسسه صلح ایالات متحده آمریکا گفته‌ است: "چندین بازیکن در کابل با طالبان ارتباط دارند. اما برای رسیدن به اهداف تعریف روشنی ارائه نشده اند".

با این حال، معتصم آغاجان از مقامات پیشین طالبان در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، هشدار داده ‌است که راهبرد ترامپ برای استفاده از گزینه‌های نظامی در برابر طالبان برای حاضر شدن به میز گفت‌وگوهای صلح، می‌تواند سبب افزایش حملات انتحاری بیشتری شود.

آغا جان گفته ‌است که می‌خواهد به حیث پل ارتباطی میان حکومت و طالبان کار کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها