سرلشکر فیروزآبادی مطرح کرد

جاسوسی اتمی از ایران با استفاده از مارمولک و سوسمار

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا گفت: دشمنان به جای جنگ نظامی با ایران به جنگ هیبریدی روی آورده اند.

جاسوسی اتمی از ایران با استفاده از مارمولک و سوسمار

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری ایلنا، سردار سرلشکر فیروز آبادی مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا در واکنش به خبر دستگیری برخی از فعالان محیط زیست و معاون رئیس این سازمان به اتهام جاسوسی گفت: من از آنجایی که در سیستم اجرایی کشور نیستم، در جریان مساله قرار ندارم، اما از آنجایی که 40 سال در میدان امنیت و دفاع کشور کار کرده‌ام، باید این نکته را بگویم که غربی‌ها بعد از هر تجربه‌ای که با ایران کردند، دچار شکست شدند. در سه سال گذشته در اروپا جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که جنگ با ایران نمی‌تواند جنگ نظامی، جنگ فرهنگی یا جنگ سیاسی باشد به همین دلیل گفتند که باید با هر چیزی که داریم با ایران بجنگیم و اسمش را هم گذاشتند "جنگ هیبریدی".

سردار فیروزآبادی در تشریح جزئیات جنگ هیبریدی افزود: در جنگ هیبریدی ممکن است، ایرانگرد بفرستند که جاسوس باشد. ممکن است فعال محیط زیستی بفرستند که جاسوس باشد، ممکن است دانشمند فعال در تحقیقات کشاورزی بفرستند که جاسوس باشد. در دورانی که من خدمت می‌کردم همه این موارد با دلیل و مدرک پیدا می‌شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دوران جنگ ایران و عراق ادامه داد: به طور مثال یک خانم و آقایی را از آلمان به عنوان جاسوس استخدام می‌کنند، بعد از دوبی و کویت آنها را سوار کشتی ماهیگیری کرده و به خلیج فارس می‌فرستند تا سیستم‌های دفاعی ما را شناسایی کنند، اما وقتی آنها را دستگیر می‌کنیم می‌گویند آنها برای ماهیگیری آمدند و جهانگرد بوده‌اند.

سردار فیروزآبادی به نمونه دیگری از موارد جاسوسی اشاره و تصریح کرد: برای مثال افرادی چندین سال پیش به عنوان فعالیت برای جمع‌آوری کمک به فلسطین به ایران آمدند از تهران شروع کردند بعد به ورامین رفته و از آنجا به سمت نایین و یزد راه افتادند. ما به مسیری که انتخاب کرده بودند شک کردیم اگر کسی می‌خواهد برای فلسطین کمک جمع کند باید به تهران و اصفهان بیاید جایی که مردم هستند و پول دارند نه وسط کویر راه بیفتند. آنها این مسیر را ادامه دادند و تا جیرفت کرمان رفتند، زمانی که به تهران رسیدند، خودشان را اجازه دادیم از کشور خارج شوند، اما اموال همراهانشان را نگه داشتیم.

او ادامه داد: در اموالشان انواع جانوران صحرایی را خریده بودند مثل سوسمار، مارمولک و آفتاب‌پرست. سپس بررسی کردیم که این موارد به چه دردشان می‌خورد، بعد متوجه شدیم که پوست آنها امواج اتمی را جذب می‌کند و اینها جاسوس اتمی بودند که می‌خواستند با این بهانه در داخل جمهوری اسلامی از طریق پوست این جانوران صحرایی به این نتیجه برسند که ما در چه مکان‌هایی معدن اورانیوم داریم و کجا در حال کار اتمی کردن هستیم.

او با اشاره به روش‌هایی که دشمن برای نابودی کشور اتخاذ کرده است، ادامه داد: ‌فرض کنید؛ یک فردی از خارج کشور به داخل آمده در حال مطالعه بر روی کارخانجات است، اما بدانید که آنها یک جدول درست کرده‌‌اند که این جدول توسط اطلاعاتی که از طریق 500 نفر جمع شده، پر می‌شود و بعد این جدول محصول جاسوسی آنها را مشخص می‌کند نه آن کاری که این جاسوس در حال انجام آن است، بنابراین بسیاری از ایرانی‌هایی که جاسوس هستند و بسیاری از جاسوسان خارجی که در ایران فعالیت جاسوسی می‌کنند، خودشان هم حتی نمی‌دانند که در حال جاسوسی هستند.

او با اشاره به برنامه‌هایی که وزارت اطلاعات در این خصوص در نظر گرفته است، ادامه داد:‌ از 10 سال قبل وزارت اطلاعات مدیران کشور را به خصوص آنهایی که با ابزارهای حساس و دقیق قدرت ملی در حال کار کردن هستند، آموزش می دهد که چگونه غربی‌ها جاسوسی می‌کنند و چگونه ممکن است آنها در خدمت جاسوسی غرب قرار گیرند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ارشان
    0

    پس با این حساب همه میتونند جاسوس باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها