اعتیاد در کرمانشاه سیر نزولی به خود گرفت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از سیر نزولی اعتیاد در استان خبر داد.

اعتیاد در کرمانشاه سیر نزولی به خود گرفت

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، علی شمشیری در جمع خبرنگاران از کشف بیش از چهارتن مواد مخدر طی سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 70 درصد رشد داشته است.

وی افزود: عمده مواد کشف شده همچون سالهای گذشته "تریاک" است و بیش از 2.7 تن از کشفیات امسال به تریاک اختصاص دارد.

شمشیری با اشاره به سیر کاهشی کشفیات شیشه گفت: خوشبختانه میزان مصرف شیشه و سایر مواد مخدر صنعتی در استان سیر نزولی پیدا کرده و امسال تنها چند کیلوگرم کشفیات شیشه داشته‌ایم.

وی از انهدام هفت باند تولید شیسشه طی امسال خبر داد واظهار کرد: فرهنگ سازی در خصوص خطرات بسیار مواد مخدر صنعتی موجب شده شاهد سیر نزولی مصرف این مواد و گرایش به سمت مواد مخدر سنتی باشیم.

شمشیری خاطرنشان کرد: مواد مخدر چه صنعتی و چه سنتی ویرانگر است، اما مواد مخدر صنعتی در این بین با مضرات بسیار بیشتری همراه است و ترک این مواد نیز بسیار دشوار است، بنابراین ترجیح بین این دو بر مصرف مواد سنتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه از انهدام 42 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال همچنین 6300 نفر اعم از قاچاقچی، معتاد کارتون خواب و خرده فروش دستگیر شدند.

وی در ادامه از کاهش سیر نزولی اعتیاد در استان خبر داد و اظهار کرد: در گذشته نرخ شیوع اعتیاد استان یک درصد از متوسط کشوری بالاتر بود، اما با تلاش های فراوان صورت گرفته در امر مبارزه و پیشگیری، اکنون نرخ شیوع اعتیاد در استان یک درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین شکوهی
    0

    من از شهرستان کبو دراهنگ پیمانکار ساختمانی با اکیب بنا کارگر وآرماتور بند سیمانکار گچکار در چند روز آینده در خدمت هموطنان خوبم با هر ارگانی آماده همکاری هستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها