شانس کی‌روش و ۱۱ سرمربی دیگر برای ثبت رکوردی جدید در جام جهانی ۲۰۱۸

۱۲ سرمربی از جمله سرمربی تیم ملی کشورمان این شانس را دارند تا رکوردی خاص در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به نام خود ثبت کنند.

شانس کی‌روش و ۱۱ سرمربی دیگر برای ثبت رکوردی جدید در جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش خبر فوری ، سایت «سیوداد» آرژانتین گزارش داد با قهرمانی تیم ملی فوتبال اسپانیا در مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، ویسنته دل‌بوسکه نیز که هدایت این تیم را برعهده داشت، با 59 سال و 6 ماه تبدیل به مسن‌ترین سرمربی شد که تا کنون موفق شده به این عنوان قهرمانی برسد. دل‌بوسکه در واقع موفق شد رکورد هلموت شون را بشکند که در سال 1974 موفق شده بود با داشتن سن 58 سال و 9 ماه تیم ملی آلمان را به قهرمانی برساند.

در حالی که حدود چهار ماه تا شروع جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده، از بین سرمربیان 32 تیم راه‌یافته به این رقابت‌ها 12 سرمربی این شانس را دارند تا با به قهرمانی رساندن تیم‌های خود از این حیث رکورد دل‌بوسکه را بشکنند.

مسن‌ترین سرمربی حاضر در جام جهانی اسکار تابارس، سرمربی 71 ساله اروگوئه است که در صورتی که بتواند این تیم را به قهرمانی برساند تبدیل به مسن‌ترین سرمربی تاریخ خواهد شد که فاتح جام جهانی شده است. خوسه پکرمان، سرمربی آرژانتینی تیم ملی فوتبال کلمبیا با 68 سال سن در رده دوم این فهرست برای ثبت این رکورد خاص است.

مکان سوم این فهرست 12 نفره به وحید حلیلهودزیچ بوسنیایی، سرمربی 66 ساله تیم ملی ژاپن اختصاص دارد. کارلوس کی‌روش سرمربی ایران، برت فن‌مارویک سرمربی استرالیا و گرنوت روهر سرمربی نیجریه نیز به طور مشترک با 65 سال در رده بعدی این فهرست هستند. آگه هاریده سرمربی دانمارک با 64 سال سن نیز در مکان بعدی جای دارد.

فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال با 63 سال سن، هرنان داریو گومس سرمربی پاناما با 62 سال سن، هکتور کوپر سرمربی مصر با 61 سال سن، آدام ناوالکا سرمربی لهستان و ریکاردو گارکا سرمربی پرو هر یک با 60 سال سن نیز در رده‌های بعدی این فهرست برای ثبت این رکورد جای دارند.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها