استاندار تهران:

بحران کم‌آبی همچون وقوع زلزله تهدیدزاست

استاندار تهران از خطرناک بودن بحران کم آبی در این استان خبر داد.

بحران کم‌آبی همچون وقوع زلزله تهدیدزاست

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدحسین مقیمی عصر روز گذشته در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان تهران که با حضور احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و دیگر اعضای شورا در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه در کشور با کمبود جدی آب روبه‌رو هستیم اظهار داشت: دستگاه‌های استان باید در موضوع کاهش مصرف آب وارد شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحران کم‌آبی همچون وقوع زلزله تهدیدزاست، تصریح کرد:‌ کمبود آب همچون شرایط غیرعادی در کشور حاکم شده است، که این وضعیت را می‌توانیم مشابه وضعیت زلزله به عنوان یک بلای طبیعی در نظر بگیریم که باید خودمان را با آن وفق دهیم.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت همکاری صدا و سیما و همه دستگاه‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در موضوع آب افزود: باید همه توانمان را برای فرهنگ‌سازی درست مصرف آب به کار بگیریم، و در این راستا صدا و سیما و رسانه‌های جمعی می‌توانند نقش به سزایی داشته باشند.

مقیمی ادامه داد: بهترین تصمیم استفاده درست و صرفه‌جویی در مصرف آب است، و اقدامات دیگر مانند بستن چاه‌های غیرمجاز و اقدامات اصلاحی در این بخش ضروری است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ درست مصرف آب یک مسئله استراتژیک است که دستگاه‌های استان باید در موضوع کاهش مصرف آب به صورت جدی ورود پیدا کنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها