حمایت از مجموعه‌داران و موزه‌داران بخش خصوصی در مشهد

در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، طرح حمایت از مجموعه‌داران و موزه‌داران بخش خصوصی بررسی و تعیین تکلیف شد.

حمایت از مجموعه‌داران و موزه‌داران بخش خصوصی در مشهد

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، ظهر امروز در جریان پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شهر، طرح حمایت از مجموعه‌داران و موزه‌داران بخش خصوصی مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با اشاره به بررسی این طرح در کمیسیون‌های فرهنگی و اقتصادی شورا، بیان کرد: در نهایت با بررسی این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه سعی بر این شد تا نظارت کمیسیون‌های فرعی نیز لحاظ شود.

بتول گندمی با بیان اینکه در این مورد چند نکته مدنظر قرار دارد، ادامه داد: باید بدانیم در کوتاه‌مدت و همچنین بلندمدت باید چه اقداماتی انجام دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با بند الف اظهار کرد: اضافه کردن سازمان میراث فرهنگی برای قرار و تفاهم ما را به یک دُور اداری دچار می‌کند بنابراین پیشنهاد می‌شود یک قطعه زمین مناسب در نظر رفته شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد در این مورد گفت: رعایت ضوابط و مقررات را الزامی می‌دانیم و در این بند نیز تأکید شده که مجموعه‌داران مجاز از میراث فرهنگی مجوز دریافت کنند.

احسان اصولی تأکید کرد: هنگامی که بخواهیم با بخش خصوصی کار کنیم برای ورود بخش دولتی ضرورتی وجود ندارد زیرا اضافه کردن این مجموعه‌ها کار را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم کار اقتصادی کنیم، اظهار کرد: وارد کردن سازمان میراث فرهنگی به جز در مورد مجوز، برای کار دو جانبه موضوعیتی ندارد.

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: آیین‌نامه مصوبه هیئت دولت تکلیف را بر عهده سازمان گذاشته و ما نیز قبول داریم این سازمان نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد بنابراین باید با همین دو نگاه کوتاه‌مدت و باند مدت به این طرح ورود پیدا کند.

حمیدرضا موحدی‌زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد متذکر شد: سایر دستگاه‌ها هم در قبال مسائل فرهنگی وظیفه دارند و در صورت درست انجام ندادن وظایفشان نباید آن‌ها را حذف کنیم زیرا باید قانون رعایت شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در بند الف ذکر شده تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ای توسط شهرداری منعقد شود و بهتر است سازمان میراث فرهنگی نیز با شهرداری هم‌داستان شود تا بتوانیم از بودجه‌های دولتی استفاده کنیم.

مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس در موافقت با کمیسیون فرهنگی گفت: چون ما نیازمند اختیار عملی بیشتری هستیم، نیازی به زدن قید اضافه نیست.

محمدهادی مهدی‌نیا، عضو شورای شهر مشهد درباره پیشنهاد حذف بند ب گفت: ظرفیت‌هایی مانند موزه خراسان و موزه شورا در شهر وجود دارد که در اختیار شهرداری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه از امکانات موجود مطالعه‌ای انجام شده، گفت: اگر بتوانیم جایی را ساماندهی کنیم و شهرداری در راستای ایجاد درآمد پایدار مشارکت کند، نفع می‌برد.

احمد نوروزی ادامه داد: هم‌اکنون فضای موجود چنین ظرفیتی ندارد و در جمع‌بندی کمیسیون بودجه و فناوری اطلاعات آورده شد این بند در کوتاه‌مدت انجام شود و باید براساس جمع‌بندی آورده شود، بنابراین ما در این مقطع نگاه درازمدت داریم و با پیشنهاد حذف بند ب مخالفیم.

طبق این دستورکار شهرداری مشهد مقدس باید حداکثر ظرف مدت سه ماه نسبت به اجرایی کردن مصوبه اقدام کرده و گزارش اقدامات انجام شده را در مهلت مقرر به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

حداکثر مدت زمان ساخت و بهره‌برداری از مجتمع مذکور سه سال بوده و در صورت عدم بهره برداری در مهلت مقرر، زمین موضوع این بند در اختیار شهرداری قرار خواهد شد، همچنین به منظور تعامل با تشکل مجموعه‌داران مجاز و تسهیل در ساماندهی و حمایت از آنان، با رعایت مفاد قانونی، محل مناسبی در اختیار این تشکل قرار گیرد.

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها