ردپای چند نفر در خرید و فروش عمده دلار / هر کارت ملی را در خیابان فردوسی ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان اجاره می‌کنند

دلار شده است 4850 تومان و این درحالیست که بانک مرکزی به‌عنوان متولی اصلی کنترل قیمت ارز می‌گوید پای چند نفر خاص در خرید و فروش دلار در میان است.

ردپای چند نفر در خرید و فروش عمده دلار / هر کارت ملی را در خیابان فردوسی ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان اجاره می‌کنند

به گزارش خبر فوری ، درباره گرانی دلار سناریوهای مختلفی مطرح می‌شود. از اینکه سیاست های پولی امارات تغییر کرده بگیرید تا اینکه می‌گویند امروز نمایندگان پتروشیمی هیچ دلاری عرضه نکردند و نمایندگان بانک نیز میزان عرضه را کاهش دادند که این امر باعث شد تا قیمت دلار روند صعودی داشته باشد.

دلال‌های دلار در میان صف‌های بلند مقابل صرافی‌ها بیکار ننشسته‌اند. یکی از دلالان بازار آزاد ارز در گفت‌وگو با ایلنا درباره افزایش قیمت دلار در روز جاری گفت: دلیل افزایش قیمت دلار عدم تعیین سیاست‌های بانک مرکزی برای دلار به صورت صحیح و تصمیم گیری‌های لحظه‌ای و ساعتی برای کنترل بازار بوده است. همچنین امروز نمایندگان پتروشیمی هیچ دلاری عرضه نکردند و نمایندگان بانک نیز میزان عرضه را کاهش دادند که این امر باعث شد تا قیمت دلار به صورت انفجاری رشد داشته باشد. یکی از صرافان خیابان فردوسی از برخورد جدی با دلالان خبر می‌دهد و می‌گوید: خدا را باید شکر کرد که بالاخره بعد از چند هفته بانک مرکزی به این نتیجه رسید که با دلالان ارز و کسانی که کارت ملی اجاره می‌دادند برخورد کند؛ البته برخی صرافان مانند دلالان عمل می کنند و این ضرورت وجود دارد تا بانک مرکزی نظارت بیشتری داشته باشد. وی افزود: برخی در خیابان فردوسی کارت ملی اجاره می‌دادند و برای هر کارت ملی ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان دریافت می‌کردند و حالا با ایجاد مالیات بر درآمد ضربه سنگینی به این سودجویان وارد می‌شود.

بر اساس گفت‌وگوهای منتشر شده با فروشندگان دلار آزاد، قیمت خرید هر دلار آمریکا از ۴ هزار و ۸۶۰ تومان تا ۴ هزار و ۹۰۰ تومان متغیر است. همچنین قیمت فروش دلار از ۴ هزار و ۸۰۰تومان تا ۴ هزار و ۸۳۰ تومان بسته به فروشنده متغیر است. دلار امروز تا ۴ هزار و ۹۵۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد و این احتمال وجود دارد که در صورت تداوم کاهش عرضه و عدم عرضه نمایندگان پتروشیمی قیمت دلار از مرز ۵ هزار تومان عبور کند.

همچنین قیمت خرید سکه تصویر امام به بالاترین میزان خود در چند سال اخیر رسید و با ۱ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان رکورد زد.

پای چند نفر در میان است

در همین حال خبر می‌رسد که پای چند دلال در بازار دلار در میان است. در همین راستا سیف، رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن معرفی خریداران عمده ارز به همراه میزان دلار خریداری شده از ابتدای سال جاری تا ۱۷دی ماه، خواستار رسیدگی به مبادلات این اشخاص و اقدام لازم در خصوص وصول مالیات‌های متعلقه شد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • از من بپرس
    0

    باور نكنيد. كار خودشان هست.

  • محمد
    0

    ارز را قاچاق اعلام کنید ،وفروشش را فقط دولت بعهده بگیرد و جهت تجار ومسافران ، بعدازچک گڌرنامه یاکشور مقصد بصورت حواله دهند وهنگام مراجعت نیز دولت مازاد رابه نرخ روز دوباره بخرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها