سال سیاه برای مربیان جوان لیگ

مربیان جوان در لیگ برتر امسال نتایج قابل قبولی را در تیم های خود بدست نیاوردند.

سال سیاه برای مربیان جوان لیگ

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از وب سایت نود، در این فصل هدایت شش‌تا از تیم‌های لیگ برتری برای مدت کوتاهی هم که شده به بازیکنانی هم‌نسل سپرده شده است. بازیکنانی که حالا در پنجمین دهه از زندگی‌شان روی به مربیگری آورده‌اند. سرنوشت مشترک بیشترشان، بن‌بست بوده است. از علیرضا منصوریان و علی کریمی و غلامرضا عنایتی که خودشان استعفا دادند تا یحیی گل‌محمدی که توافقی از تراکتورسازی جدا شد. در این بین شرایط برای دایی و تارتار بهتر بود. هر چند که اوضاع سرمربی پارس‌جنوبی‌جم هم در هفته‌های اخیر کمی تغییر کرده و تیم‌اش دچار افت شده است. ولی به هر حال در بهترین سال عمر مربیگری‌اش گام برمی‌دارد. در این فصل امید روانخواه هم برای دو مسابقه هدایت سپیدرود را به عهده گرفت، ولی روانخواه فقط ۳۲ سال سن دارد و هنوز برای رسیدن به بقیه فرصت بیشتری دارد. همچنین هومن افاضلی و سیروس پورموسوی که شاید هم‌سن و سال شش نمونه دیگر باشند، ولی هیچ وقت هم‌بازی آن‌ها در زمین فوتبال نبوند. در کل لیگ هفدهم، فصل خوبی برای هم‌نسل‌های دهه چهلی‌ها نبوده است. البته کریم باقری قید نفر اول بودن را زد و با نشستن دوباره در کنار برانکو، احتمالا باز هم جام قهرمانی لیگ را بالای سر خواهد برد.

علیرضا منصوریان: سرمربی ۴۶ ساله استقلال فقط هفت هفته از لیگ هفدهم دوام آورد. در هفته هفتم، منصوریان موفق به شکستِ ذوب‌آهن نشد و از نیمکت استقلال کنار رفت. بعد از آن هم دیگر به لیگ برتر برنگشت.

یحیی گل‌محمدی: فشار کار در تراکتورسازی به قدری بالا بود که بیشتر از یک نیم‌فصل به کسی فرصت ندهند. ولی با توجه به محرومیت تیم از نقل‌وانتقالات پیش فصل، تراکتوری‌ها سه هفته از نیم‌فصل جدید را هم با یحیی سپری کردند تا نتیجه خریدهای او را ببینند. ولی دو شکست متوالی به سرخابی‌های پایتخت، پایان همکاری گل‌محمدیِ ۴۶ ساله با تراکتورسازی را رقم زد.

مهدی تارتار: بهترین فصل پارس‌جنوبی‌جم با بهترین سال مربیگری تارتار همراه شده است. تارتار ۴۵ ساله بعد از صعود با پارس‌جنوبی‌جم، حالا در رتبه پنجم حضور دارد. هر چند که پارس‌جنوبی در این هفته‌ها افت کرده بود، ولی بقایش در لیگ برتر برای ثبت فصل خوب مهدی تارتار کافی است.

علی کریمی: بحران‌های مدیریتی نفت اجازه ادامه همکاری این تیم با جادوگر را نداد. کریمی به سپیدرود رفت و با شکست خوردن در نیمی از مسابقات، از ادامه همکاری با تیم شهرش هم استعفا داد.

علی دایی: سرمربی ۴۸ ساله سایپا فعلا در رتبه چهارم لیگ حضور دارد و از موفق‌ترین مربیان هم‌نسل‌های خودش است.

غلامرضا عنایتی: از هفته چهاردهم لیگ هفدهم، راه سرمربیگری غلامرضا عنایتی شروع شد. عنایتی در این مدت ۵ برابر بردهایش، شکست خورد تا سیاه‌جامگان قعرجدولی فاصله‌ای تا سقوط نداشته باشد. حالا خبر رسیده که سرمربی ۴۱ ساله مشهدی‌ها هم از سمت خودش استعفا کرده است

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها