تلگرام ايكس چيست؟

هرآنچه كه لازم است درباره تلگرام ايكس بدانيد را در گزارش زير بخوانيد.

تلگرام ايكس چيست؟

به گزارش خبرفوري و به نقل از تابناك، ایکس پیام‌رسان جدیدی‌ است که از نو برنامه نویسی شده و هیچ ارتباطی در کدنویسی با تلگرام قبلی ندارد؛ یعنی از سر نشسته‌اند و پیام رسانی شبیه به تلگرام و بهینه‌تر از آن نوشته‌اند و عرضه کرده‌اند.

هدف از این کار چیست؟
رفع برخی از اشکالات تلگرام فعلی و بهبود بعضی قابلیت‌های آن؛ به این موارد، تدارک بستر بهتری برای توسعه تلگرام را هم باید افزود که در تلگرام ایکس فراهم آمده و کمک می‌کند توسعه دهندگان برای کار با پلتفرم تلگرام مشتاق‌تر باشند. اتفاقی که اگر رخ دهد، می‌تواند افزایش شمار کاربران تلگرام و محبوبیت این نرم افزار در جهان را به دنبال داشته باشد.

آیا تلگرام برچیده خواهد شد؟
تلگرام ایکس یک «نرم افزار آزمایشی» است که شاید در آینده جای برنامه رسمی تلگرام، یعنی نرم افزار فعلی را بگیرد و شاید هم نه، برچیده شود.

برخی ویژگی‌ها:
نمایش متن و تصاویر در محدوده بزرگتر با حذف کادر دور پیام ها؛ با هدف راحتی بیشتری کاربران در خواندن متن یا دیدن تصاویر. دیدن تمام صفحه تصاویر و متن‌ها که چیزی شبیه استفاده از تلفن همراهی با صفحه بزرگتر است!

سرعت بیشتر! مدیران تلگرام مدعی شده‌اند تلگرام ایکس سریع‌ترین نرم افزار پیام رسان در جهان است.نسخه ایکس کم حجم‌تر از تلگرام است، برنامه نویسی یکپارچه و منسجم تری دارد و بر بستری سریع‌تر از نسخه قبلی پیاده شده است (بر بستر TDLib نوشته شده که سریع و ساده‌تر از بستر تلگرام فعلی، یعنی Telegram API است).

بازطراحی پلیر و شناور کردن پخش ویدئو: هرچند تلگرام در پخش ویدئو نرم افزار خوب و مناسبی است، تلگرام ایکس در این ویژگی تغییرات وسیعی به خود دیده است؛ به ویژه اگر بدانیم در ایکس، محدودیتی برای ارسال ویدئو (از نظر حجم) وجود ندارد و به کمک ویژگی پخش شناور ویدیو، می‌توان یک ویدئو را پخش کرد و همزمان به گروه‌ها و کانال‌ها سر زد و حتی چت کرد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها