عذرخواهی، حداقلِ مسئولیت‌پذیری است

شهرام گیل آبادی

عذرخواهی، حداقلِ مسئولیت‌پذیری است

روز يكشنبه براثر بارش نزولات آسماني فرودگاه امام خميني تهران بسته شد.
امروز دادستان محترم كل كشور در اظهار نظري واضح در خصوص وزير راه و شهردار تهران نمره واقعي خدمات رساني به مردم را اعلام كرد و گفت: هر مسئولي نمي‌تواند كار كند برود.
در پي اين اظهارات رييس سازمان بازرسي كل كشور جناب آقاي سراج از فرودگاه امام بازديد كرد و در اين بازديد نارسايي‌هاي مختلفي را مشاهده کرد هرچند بسياري از نارسايي‌ها و اجحاف‌ها ديده نشد.
پروازهاي خارجي كنسل شده باعث شد هم وطنان بسياري در خارج از كشور دچار مشكل شوند.
فرودگاه‌هاي خارجي كه مسافران ايراني را در خود جاي داده بودند با پديده‌هاي تازه اي مواجه شدند.
يكي از اين پديده ها عدم پاسخگويي و سرويس دهي شركت‌هاي ايراني به مسافران بود. يكي از اين شركتها ماهان بود كه پروازش از فرودگاه‌هاي خارجي بسياري مانند بارسلون بايد به تهران مي‌آمد.
مسئول اين شركت در فرودگاه بارسلون در مقابل پرسش‌هاي مسافران كه پيش بيني لازم را براي ماندن در يك كشور غريب نداشتند با عدم پاسخگويي مواجه مي شدند.
براساس قوانين بين المللي شركت مربوطه بايد اسكان، جريمه و تعويض بليط اين مسافران را بر عهده بگيرد. در پيامك‌هايي كه بين آقاي حسيني و يكي از مسافران رد بدل شده ايشان نه تنها مسوليت‌هاي قانوني خود را نپذيرفته اند بلكه معتقد بوده اند كه مسئولين كشور بايد عذرخواهي كنند.
مسئولين اگر حداقل مسئوليت پذيري را در عذرخواهي بدانند حتما تكريم ارباب رجوع را انجام داده‌اند.
بي شك عدم رسيدگي به اينگونه موارد تضيیع حق مردم در نظام مقدس جمهوري اسلامي است و بايد با چنين مسئوليني براي احقاق حقوق شهروندان جمهوري اسلامي برخورد در خور كرد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها