اختصاص محل برای تجمعات اعتراضی در مشهد رد شد/ بررسی حذف نرده‌های امنیتی نماز جمعه در شورای تأمین

استاندار خراسان رضوی گفت: تعیین محل برای تجمعات اعتراضی مشهد در فرمانداری رد شد زیرا حوزه مدیریت مسائل امنیتی و سیاسی با وزارت کشور و شورای امنیت است.

اختصاص محل برای تجمعات اعتراضی در مشهد رد شد/ بررسی حذف نرده‌های امنیتی نماز جمعه در شورای تأمین

به گزارش خبر فوری به نقل از مشهد فوری، علیرضا رشیدیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام سوگواری حضرت صدیقه اطهر (ص)، اظهار کرد: این‌که در درون هر جامعه‌ای نارضایتی‌هایی وجود دارد، واقعیتی انکارناپذیر و جزو طبیعی زندگی اجتماعی انسان‌هاست.

وی ادامه داد: گاهی نارضایتی‌ها در زمان و مکان‌های خاص و با فضاسازی‌های تبلیغاتی و نگاه‌های سلیقه‌ای، بیشتر از واقعیتی که وجود دارد مردم را تحت‌فشار قرار می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی بابیان این‌که افزایش قیمت‌هایی که برخی روی آن دست می‌گذارند با افزایش قیمت‌ها در سال‌های 89 تا 92 قابل قیاس نیست، خاطرنشان کرد: دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه خودش را خدمت به آحاد جامعه می‌داند، اگر نقدها به نقدهای تخریبی و سیاه نمایی تبدیل شود، آب به آسیاب دشمن ریختن و هدر رفتن دستاوردهای انقلاب است.

وی با تأکید بر این‌که مشخص نبودن مرز اعتراض و اغتشاش، مشکل جامعه ما است، افزود: این‌که ملت ما متوجه شدند عده‌ای درصددند از اعتراضات اجتماعی که حق قانونی مردم است، سوءاستفاده کنند، مفید بود.

رشیدیان با اشاره به برخی درخواست‌ها برای صدور مجوز تجمع‌های اعتراضی، تصریح کرد: طبق ماده 10 قانون احزاب، تنها گروه‌ها و احزاب قانونی می‌توانند درخواست تجمع کنند اما هنوز امکان صدور مجوز برای گروه یا دسته‌ای که ثبت رسمی نشده وجود ندارد؛ این‌که 5، 6 نفر در فضای مجازی بگویند می‌خواهیم تجمع قانونی کنیم، تنها برای ایجاد مسئله و سؤال در ذهن مردم است.

وی بابیان این‌که هم‌اکنون تنها 12 نفر در رابطه با اغتشاش اخیر در مشهد در زندان هستند، یادآور شد: دولت، مردم و گروه‌های اجتماعی متوجه شدند دشمنان و بدخواهان ما در کمین هستند که همین باعث شد شاید برای اولین بار در طول انقلاب اسلامی، تجمعات مردمی در مقابل اغتشاشات، شبانه شکل بگیرد.

وی به درخواست آیت‌الله علم‌الهدی مبنی بر بررسی امکان حذف نرده‌های امنیتی نماز جمعه، اظهار کرد: دوستان ستاد نماز جمعه و کسانی که در حرم مطهر مدیریت عمومی انجام می‌دهند، معتقدند وجود این نرده‌ها برای نظم و انضباط مراسم‌ها لازم است اما حسب دستور نماینده ولی‌فقیه در استان، موضوع را به شورای تأمین ارجاع دادم تا با دعوت از آستان قدس و مسؤولان نماز جمعه، در شورای تأمین بررسی کرده و رسماً جواب دهند.

وی در خصوص تعیین محلی برای اعتراضات در مشهد، گفت: تعیین محل برای تجمعات اعتراضی مشهد در فرمانداری رد شد زیرا حوزه مدیریت مسائل امنیتی و سیاسی با وزارت کشور و شورای امنیت است، گفتیم اجازه دهند موضوع در حوزه خودش مدیریت شود، مدیریت آن با وزارت کشور است نه شوراها و شهرداری.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها