4 سد استان فارس هیچ ذخیره آبی برای برداشت ندارند

مدیر عامل سازمان آب منطقه ای فارس اعلام کرد:‌ سدهای این استان نه تنها هیچ آبی برای برداشت ندارند بلکه بیش از حد مجاز از آنها برداشت شده و اکنون ذخیره این سد ها منفی است.

4 سد استان فارس هیچ ذخیره آبی برای برداشت ندارند


مهندس حمیدرضا دهقانی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سدهای ملاصدرا، سلمان فارسی، تنگاب، رودبال و چشمه عاشق 793 میلیون متر مکعب آب قابل برداشت وجود دارد که عمده آن در سد رودبال و سلمان است.
به گفته وی متوسط بارندگی امسال در استان فارس 40.4 میلیمتر است که 7 میلیمتر کمتر از سال گذشته است.
دهقانی شهروندان را به صرفه جویی و رعایت الگوی مصر اب دعوت کرد و گفت:‌ درسال جاری آبی تا امروز میانگین بارندگی استان حدود40. 4 میلی متر بوده است ومتاسفانه پراکندگی این بارش ها مناسب نیست.
دهقانی افزود: از مجموع اب موجود در سدهای استان، فقط 793 میلیون متر مکعب قابل استفاده است.
به گفته وی در سد درودزن با گنجایش 993 میلیون متر مکعب نه تنها آبی قابل برداشت نیست که 9.9 میلیون متر مکعب آب جمع شده که از این میزان 330 میلیون متر مکعب آب هم بیش از حد مجاز برداشت شده و ذخیره آن منفی است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس اضافه کرد: در سد ملاصدرا با گنجایش ذخیره سازی 440 میلیون متر مکعب آب، 12میلیون متر مکعب آب قابل برداشت ذخیره شده است.
دهقانی ادامه داد: در سد سلمان فارسی با 970 میلیون مترمکعب گنجایش ذخیره آب، 648 میلیون مترمکعب آب قابل برداشت موجود است و در سد تنگاب فیروزآباد نیز با گنجایش 130 میلیون متر مکعب آب، 29.9 میلیون مترمکعب آب قابل برداشت ذخیره سازی شده است.
این مسئول افزود: در سد رودبال نیز با 82 میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب فابل برداشت حدود 66.7 میلیون متر مکعب است.
وی اضافه کرد: در سد چشمه عاشق نیز با 69 میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب 36 میلیون متر مکعب آب در آن موجود است.
وی ازمردم استان خواست همچنان صرفه جویی درمصرف آب رادرزندگی خود سرلوحه قرار دهند وآن رابعنوان یک فرهنگ به فرزندان خود منتقل کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها