۹۸ درصد مراجعه‌کنندگان به گرمخانه مشهد "معتاد" هستند

مدیر اجتماعی و امور مناطق شهرداری مشهد گفت: دلیل بلامکانی و کارتون خوابی‌ 98 درصد افراد مهمان در خانه سبز، اعتیاد است.

۹۸ درصد مراجعه‌کنندگان به گرمخانه مشهد "معتاد" هستند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، رضا دانایی اظهار داشت: خانه سبز یا مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی که به همت شهرداری مشهد برای خدمات‌دهی در شب‌های سرد سال تاسیس شده دارای ظرفیت 300 نفر شب خواب است.

مدیر اجتماعی و امور مناطق شهرداری مشهد ادامه داد: پنج سرویس از ابتدای شب تا ساعت 12 در ایستگاه‌های تعیین شده افراد نیازمند را به مکان خانه سبز هدایت می‌کنند و پس از ارائه خدمات مورد نیاز صبح روز بعد سرویس‌ها برای ارائه خدمات بازگشت آماده هستند.

دانایی با اشاره به این که خانه سبز محلی سرپوشیده با امکانات گرم خانه است عنوان کرد: افراد مهمان پس از پذیرش پذیرایی، اسکان می‌شوند و لباس گرم به آنها داده می‌شود و صبح روز فردا بعد از صرف صبحانه از طریق سرویس‌ها به سطح شهر بازگردانده می‌شوند.

وی ضمن اشاره به یکی از آسیب‌های موجود در گرم خانه‌ها تصریح کرد: با توجه به این که 98 درصد افراد مهمان در خانه سبز دلیل بلامکانی و کارتون خوابی‌شان اعتیاد است، تلاش می‌کنیم اگر افرادی پاک در این بین مراجعه می‌کنند مکانی در شان آنها ارائه و یا به مراکز مجزایی معرفی شوند.

دانایی در مورد میزان خطر انتقال اعتیاد بین افراد معتاد و غیرمعتاد در این مراکز خاطرنشان کرد: در زمان پذیرش، تمامی اشیاء اعم از اشیاء قیمتی و اسناد مهمانان به امانت گرفته می‌شود و عملاً زمان زیادی برای تبادل بین آن‌ها از زمان پذیرش و پذیرایی تا صبح فردا وجود ندارد.

وی گفت: محل خانه سبز شهرداری واقع در منطقه خین عرب است و پنج سرویس یاد شده از آب و برق تا سیدی مکان‌های مناطق اسماعیل آباد، زرکش، بلوار دوم طبرسی، قلعه ساختمان و میدان بار نوغان ایستگاه دارند.

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها