روزهای فرهنگی ایران در کشور بوسنی برگزار می‌شود

به مناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روزهای فرهنگی ایران به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

روزهای فرهنگی ایران در کشور بوسنی برگزار می‌شود

به گزارش خبر فوری و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، برنامه «روزهای فرهنگی ایران» با هدف معرفی فرهنگ و تمدن ایران، ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه جاری با تأکید بر هنر تبریز با توجه به اعلام این شهر از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

این برنامه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور و شهرداری و دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با مشارکت شهرداری سارایوو، وزارت فرهنگ جمهوری صربسکا، شهرداری بانیالوکا، شهرداری الیجا، بنیاد فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ فدراسیون بوسنیو هرزگوین، آکادمی هنر دانشگاه سارایوو و شبکه سراسری تلویزیون بوسنی و هرزگوین، تی وی سا، سحر بالکان و مراکز فرهنگی بانسکیدور و ویچنیتسا در شهرهای بانیالوکا و سارایوو برگزار می‌شود.

نمایشگاه روزهای فرهنگی ایران، ۱۶ تا ۱۸ بهمن‌ماه در شهر سارایوو و ۱۹ تا ۲۲ بهمن‌ماه در شهر بانیالوکا مرکز جمهوری صربسکا برپا خواهد شد.

برنامه‌های متنوع این رویداد فرهنگی و هنری شامل اجرای موسیقی سنتی، نمایشگاه خوشنویسی، مینیاتور، معرق و خاتم، سفال و سرامیک و نمایشگاه عکس تبریز، نمایشگاه صنایع دستی و اکران فیلم‌های مستند از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران است.

در بخش نمایشگاه هنری، چهار تن از هنرمندان برجسته کشورمان از شهرهای تبریز و یزد حضور خواهند داشت و آثار ایشان به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین چند قطعه از آثار معرق کاری و خاتم کاری استاد امید شیخ بگلو و آثار سفال و سرامیک استاد سید محمد میرشفیعی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

بازدیدکنندگان و علاقمندان بوسنیایی این رویداد فرهنگی، شاهد کارگاه این چهار هنرمند برجسته کشورمان هستند.

برگزاری نشست تخصصی با عنوان «نگاهی اجمالی به نقش و جایگاه هنر ایران» با همکاری آکادمی هنر بوسنی و هرزگوین از دیگر برنامه‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی خواهد بود.

حضور هنرمندان ایرانی در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی بوسنی و هرزگوین از دیگر بخش‌های پیش بینی شده این برنامه است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها