کوچینگ؛ راهی برای رسیدن به موفقیت و تحول در زندگی و کسب و کار

کوچینگ با هدف ایجاد تغییر و تحول در افراد فعالیت می‌کند، در واقع ابزاری در خدمت افراد موفق جامعه برای شکوفایی و بالا بردن سطح رضایت و کیفیت زندگی‌شان است.

کوچینگ؛ راهی برای رسیدن به موفقیت و تحول در زندگی و کسب و کار

به گزارش خبر فوری به نقل از مشهدفوری، مهندس یاسر متحدین، کوچ حرفه ای و مدرس کوچینگ در توضیح کوچینگ، عنوان کرد: کوچینگ یک روش و مهارت بین‌المللی است که بیش از ۳۰ سال در جهان قدمت داشته و در حال فعالیت است.

این عضو انجمن بین المللی ‌کوچینگ ادامه داد: کوچینگ با هدف ایجاد تغییر و تحول در افراد فعالیت می‌کند، در واقع ابزاری در خدمت افراد موفق جامعه برای شکوفایی و بالا بردن سطح رضایت و کیفیت زندگی‌شان است.

مهندس متحدین کوچینگ را متمایز از مباحث مشاوره و آموزش و منتورینگ توصیف و ابراز کرد: تفاوت اصلی کوچینگ با این روشها در رویکرد کنترل و نسخه بیرونی و درونی آن دانست و افزود: ما در کوچینگ اعتقاد داریم برای همه یک نسخه واحد وجود ندارد و ما به افراد کمک می‌کنیم که افراد با تکیه بر نقاط قوت و استعداد درونی، به نسخه موفقیت اختصاصی خود دست پیدا کنند.

این دانشجوی دکترای کسب و کار تصریح کرد: افراد با استفاده از کوچینگ به این خود باوری می‌رسند که می‌توانند مسائلشان را با رویکرد نگاه دورنی خودشان و مسئولیت‌پذیری حل کنند، این نکته باعث می‌شود جواب‌هایی بدست آمده بسیار اثربخش تر، عمیق‌تر و پایدارتر باشد.

وی تاکید کرد: یکی از چالش‌های ما این است که عموم‌مردم تصور میکنند صرف داشتن اگاهی و دانش برای دستیابی به نتایج عالی کافیست، در حالیکه اگر می‌خواهیم عملکرد را بهتر کنیم ، باید موانع آن را از درون جستجو کنیم.

مدیر عامل موسسع توسعه مربیگری فراکوچ ایرانیان اظهار کرد: ما در کوچینگ راهکار به افراد نمی‌دهیم و بوسیله مهارتهای استاندارد، کمک میکنیم تا فرد به بهترین نسخه موفقیت شخصی برسد. ما معتقدیم افرادی که صرفا الگوی رفتاری افراد موفق را تقلید میکنند، به درصد بسیار کمی از موفقیت می‌رسند.

موسس اولین مدرسه کوچینگ در ایران با اشاره به استقبال از جلسات کوچینگ، گفت‌: با وجود اطلاع اندک مردم از وجود چنین خدمتی، استقبال بسیار خوبی از آن شده و در طول سه سال گذشته ۶ دوره آموزش و پرورش کوچ حرفه ای را نیز برگزار کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: کوچینگ در کشور ما بسیار جدید بوده و مشهد جایگاه بسیار خوبی را نسبت به شهرهای دیگر در این حوزه دارد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها