اوج بازی استقلال مقابل پارس جنوبی گل چهارم بود

پیشکسوت استقلال: پرسپولیس نیم‌فصل قهرمان شد

پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل مسجل شده بود.

پیشکسوت استقلال: پرسپولیس نیم‌فصل قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد تقوی درباره پیروزی 4 بر صفر استقلال مقابل پارس جنوبی جم اظهار داشت: پیش از این گفته بودم مشکل اصلی استقلال در زدن گل اول است. وقتی این تیم گل اول را می‌زند، فشار برداشته می‌شود و خوب بازی می‌کند. صرف‌نظر از درخششی که انتظار می‌رفت، می‌توانیم به مهدی قائدی نمره خوبی بدهیم، چرا که دو پاس گل داد. خیلی‌ها سؤال می‌پرسیدند که چرا در مورد بازی نکردن مهدی قائدی چیزی نمی‌گویی. پاسخم این بود که حضورش تأثیر آنچنانی ندارد. شاید دریبل بزند و مردم خوش‌شان بیاید، اما مسئله اصلی تأثیرگذاری است.

وی افزود: مهمترین نکته بازی استقلال برابر پارس جنوبی، گلزنی علی قربانی بود. یک زمان‌هایی هست که برای مهاجم فضا می‌سازند، اما برخی مواقع خود بازیکن باید فضاسازی کند. قربانی روی گل چهارم، حرکت خوبی انجام داد و با بازگشت به عقب ضربه‌ای زد که کاملاً حرفه‌ای بود. اوج بازی استقلال هم روی گل چهارم بود.

تقوی با اشاره به پنالتی که مهدی رحمتی گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مثبت بازی استقلال، پنالتی رحمتی بود. شاید اگر استقلال گل می‌خورد، تأثیری در نتیجه بازی نداشت، اما همین که تیم گل نمی‌خورد، نشان‌دهنده قدرت دفاعی تیم است، نه شخصی خاص. در مورد کلین‌شیت‌ها خیلی صحبت می‌کنند، اما من می‌گویم کلین‌شیت متعلق به کل تیم است نه شخصی خاصی. البته نباید زحمات دروازه‌بان جوان استقلال را نادیده گرفت، اما او به تنهایی کلین‌شیت نکرده، مدافعان و کل تیم انجام داده‌اند. روحیه تیم به گونه‌ای است که هر تیمی نمی‌تواند گل بزند.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری تسنیم درباره برتری 3 بر یک پرسپولیس مقابل پیکان و ادامه صدرنشینی این تیم نیز گفت: پیش از این گفته بودم قهرمانی پرسپولیس از نیم‌فصل مشخص شده بود. تیم دیگری نباید به فکر قهرمانی باشد. شاید برخی‌ها بگویند در فوتبال ممکن است هر اتفاقی بیفتد، اما پرسپولیس به دلایل مختلف قهرمان است. اولین مسئله، بحث فنی پرسپولیس است و با وجود اینکه مهدی طارمی را از دست داده، خوب پیش رفته است. به نظرم اگر طارمی بود، شاید در بازی‌هایی که پرسپولیس نتوانست نتیجه بگیرد، طارمی می‌توانست قفل دروازه‌ها را باز کند. دومین موضوع، رقبایی هستند که پرسپولیس را تعقیب می‌کنند. ذوب‌آهن، فولاد خوزستان و استقلال آنقدری نمی‌توانند به پرسپولیس استرس و فشار وارد کنند و یک خطر جدی محسوب شوند.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها