مدیرکل فرودگاه گیلان:

استانداری گیلان از پرداخت تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی استقبال نمی‌کند

مدیرکل فرودگاه گیلان بابیان اینکه استانداری ازپرداخت تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی استقبال نمی‌کند گفت: مذاکره شرکت‌های هواپیمایی با استانداری برای تسهیلات بی‌نتیجه مانده است.

استانداری گیلان از پرداخت تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی استقبال نمی‌کند

به گزاش سایت خبر فوری ، غلامرضا کریم آقایی در گفت‌وگو با فارس درباره ایجاد تسهیلات استان برای استقرار شرکت‌های هواپیمایی در گیلان اظهار کرد: استانداران در سطح کشور تسهیلاتی را برای شرکت‌های هواپیمایی متقاضی جهت استقرار و اسکان کادر هواپیمایی فراهم می‌کند تا آن‌ها شروع کار خود را هرروز از این استان‌ها آغاز و در آخر شب نیز به پایان برسانند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تسهیلات اسکان برای شرکت‌ها، برخی از استان‌ها بیش از ۵۰ درصد صندلی‌های هواپیما را تضمین می‌کنند تا در صورت عدم متقاضی، شرکت هواپیمایی متضرر نشود گفت: چنین فرآیندی رغبت شرکت‌های هواپیمایی را جهت استقرار در استان‌ها فراهم می‌کند که منجر به اتفاقات مطلوب و تأثیرگذاری در استان‌ها می‌شود.

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه استانداری گیلان از پرداخت تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی استقبال نمی‌کند افزود: اگر مجموعه استانداری به‌عنوان مرجع عالی استان موجبات تسهیلات شرکت‌های هواپیمایی متقاضی ازجمله امکان استقرار در هتل‌های مطلوب و تضمین تعدادی از صندلی‌های هواپیمایی را فراهم کند، فرودگاه استان می‌تواند مسیرهای پروازی خود را بیشتر کرده که حاصل آن نتیجه مطلوب برای استان خواهد شد.

کریم آقایی با بیان اینکه مذاکره شرکت‌های هواپیمایی با استانداری برای تسهیلات تاکنون بی‌نتیجه مانده است بیان کرد: بیش از یک سال گذشته شرکت هواپیمایی نفت در یک مقطع کوتاهی در استان گیلان چنین اتفاقی را رقم‌زده بود اما به جهت داشتن بار مالی فراوان از ادامه آن انصراف داد.

وی با بیان اینکه مبدأ هیچ پروازی از فرودگاه سردار جنگل رشت نیست گفت: پروازها از مقاصد دیگر وارد استان می‌شوند و تنها دلیل آن عدم تسهیلات موردنظر در استان گیلان می‌باشد.

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه مجموعه استانداری به‌عنوان مرجع بزرگ‌تر استان می‌تواند به سازمان گردشگری دستور تأمین چند هتل را برای این شرکت‌ها را صادر کند تصریح کرد: اگر مجموعه مدیران ارشد استان بخواهند از پروازها حمایت کنند می‌توانیم شاهد حضور شرکت‌های هواپیمایی به‌عنوان پرواز مبدأ در استان باشیم اما باید گفت، جای خالی چنین اتفاقی مهمی در استان به‌شدت احساس می‌شود.

منبع: فارس

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها