فیس‌بوک تضمین نمی‌دهد که برای دموکراسی خوب باشد

فیس‌بوک امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نمی‌تواند هیچ تضمینی بدهد که این رسانه اجتماعی برای دموکراسی خوب باشد.

فیس‌بوک تضمین نمی‌دهد که برای دموکراسی خوب باشد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتشار اتهاماتی درباره تلاش روسیه برای اعمال نفوذ بر رأی‌دهندگان در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه، مساله نشر مطالب غلط و یا تحریف‌شده در رسانه‌های اجتماعی به یک موضوع جهانی تبدیل شد.

فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی با بیش از دو میلیارد کاربر، با انتشار پست‌هایی از پروفسور کاس سانستاین،‌ از اساتید دانشگاه هاروارد و یکی از کارکنان خود که روی این موضوع کار کرده، به نقش رسانه‌های اجتماعی در دموکراسی اشاره کرد.

سامید چاکرابارتی، یکی از مدیران تولید فیس‌بوک در پست خود نوشت: این کاش می‌توانستم تضمین بدهم که نکات مثبتی بر نکات منفی غلبه می‌کنند اما نمی‌توانم.

او افزود: فیس‌بوک وظیفه اخلاقی خود می‌داند که چگونگی استفاده از این فناوری‌ها را درک کرده و مشخص کند که چه کاری می‌توان کرد تا رسانه‌هایی همانند فیس‌بوک تا جایی که امکان دارد، به عنوان یک نماینده، مدنی و قابل اعتماد عمل کنند.

مدیران فیس‌بوک در هفته اخیر تلاش کردند تا نارضایتی‌ها درباره واکنش کند این شرکت در پاسخ به سوءاستفاده‌ها از این عرصه را کاهش دهند؛ از جمله نگرانی‌های که درباره انتشار سخنرانی‌های تنفرآمیز و کمپین‌های نفوذ خارجی ایجاد شده بود. قانونگذاران آمریکایی هم جلساتی درباره نقش رسانه‌های اجتماعی در انتخابات برگزار کردند و فیس‌بوک این ماه تحقیقات درباره اتفاقات رخ داده پیش از رفراندوم ۲۰۱۶ بریگزیت را گسترش داد.

سامید چاکرابارتی تأسف فیس‌بوک درباره انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را اعلام کرد. طبق اعلام فیس‌بوک، عوامل روسی با انتشار ۸۰ هزار پست به حدود ۱۲۶ میلیون کاربر طی دو سال دسترسی داشتند. او نوشت: این شرکت باید عملکرد بهتری داشته باشد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها