برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی روحانی با مردم امشب چطور پیش می رود؟

رشیدپور؛ یک مجری منفعل یا مصاحبه‌کننده‌ای اثرگذار بر پاسخ‌های رئیس‌جمهور

رشیدپور؛ یک مجری منفعل یا مصاحبه‌کننده‌ای اثرگذار بر پاسخ‌های رئیس‌جمهور

رضا رشیدپور درحالی امشب قرار است که وظیفه پرسش سوالات از حسن روحانی را برعهده بگیرد که پیش از این انتخاب مجری برنامه های مصاحبه بسیار سروصدا به راه انداخته است.

به گزارش خبر فوری ، رشیدپور یکی از مجری هایی است که او را نزدیک به دولت می دانند. وی صبح ها در رسانه ملی برنامه ایجاد می کند و به تازگی در فیلم سینمایی «قاتل اهلی» نیز نقش یک خبرنگار چالشی را ایفا می نماید. او یک مجری پر سروصدا در فضای مجازی است که معمولا کنایه های تلویزیونی اش بازتاب زیادی دارد.

با این وجود معمولا گفته می شود که مجری هایی که پای گفتگو با رئیس جمهور می نشینند چندان اهل چالش نیستند. نمونه اش مرتضی حیدری که گفتگوهایش با محمود احمدی نژاد و حتی حسن روحانی سروصدای بسیاری ایجاد کرد. یا روحانی نژاد که او نیز نتوانست با رئیس جمهور وارد گفتگویی چالشی شود. شهیدی فر هم از دیگر چهره هایی بود که وارد یک دیالوگ جنجالی با روحانی نشد. اما عابدینیکه سعی کرد مواجهه ای چالشی با روحانی داشته باشد، متهم شد که مخالف دولت است.

در میان خانم ها اما حضور یا عدم حضور پوریامین در گفتگو با رئیس جمهور چندی قبل حاشیه ساز شد یا اینکه خانم سپانلو به دعوت نهاد ریاست جمهوری با رئیس جمهور گفتگو می کند یا نه، حرف و حدیث هایی به راه انداخت.

اینکه مجری مورد نظر گفتگو با رئیس جمهور، انتخاب شخص روحانی است یا سازمان صداوسیما که رئیس جمهور از منتقدانش به شمار می رود، یک پرسش همیشگی است و در سالهای نخست ریاست جمهوری روحانی کار قضاوت در این باره به شورای نظارت بر صداوسیما سپرده شد.

با این حال پس از 5 سال، حالا گویا روحانی و صداوسیما به یک مجری مشترک رسیده اند. رشیدپور همان چهره ای است که هم به دولت نزدیک است و هم مجری صداوسیما محسوب می شود. یک چهره با روحیه ای چالشی که شاید مصاحبه امشب روحانی را جذاب کند.

به عقیده کارشناسان ارتباطات، هرچه مصاحبه با روحانی غیرکلیشه‌ای تر و همراه با جسارت بیشتر مصاحبه کننده باشد، احتمالا روحانی بیش از پیش می تواند در اثرگذاری بر مخاطبان موفق عمل کند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • عباس رضائی
    0

    متأسفانه5ساله حقوق جانبازیم رابناحق قطع کردید

  • سرمد
    0

    البته دکتر احمدی افزادی رییس فعلی دانشکده خبر هم پیشتر با آقای روحانی مصاحبه داشتند که اینجا ذکر نشده

  • علی
    0

    دلتون خوشه ها، دیگه نمیدونین مردم و چطوری بازی بدید، مردم زیر فشار اقتصادی و فقر له شدن، اونوقت شما مردم و به چی دلخوش میکنید؟ آقای روحانی نزدیک به پنج ساله که رئیس جمهوره، بجز وعده های توخالی و دروغ چی تحویل مردم داد؟ حتما امشب چون آقای رشیدپور قراره با رئیس جمهور مساحبه کنه تمام مشکلات مردم حل میشه، خیالتون و راحت کنم مردم به هیچ مسؤلی اعتماد ندارن و امیدشون را از نظام از دست دادن، چون میدونن هیچ کس به فکر مردم نیست، همشون مثل همند، فقط وعده و دروغ...

  • ح. -س
    0

    من‌‌یک‌‌‌‌هم‌‌وطن‌‌هستم‌‌‌‌‌برادر‌‌عزیز‌‌به‌‌اقای‌‌رئیس‌‌جمهور‌‌پیام‌‌‌‌‌‌‌ ما‌‌را‌‌به‌‌ایشان‌‌برسانید‌که‌‌من‌‌یکی‌‌از‌‌ادمهای‌‌کم‌‌در‌‌امد‌‌جامعه‌‌‌هستم‌‌که‌‌‌‌‌‌اگه‌‌روزی‌‌دچار‌‌مریضی‌‌حاد‌‌بشیم‌‌‌‌باید‌‌سر‌‌بذاریم‌‌بمیریم‌‌اگه‌‌برای‌‌دخترم‌‌خواستگار‌‌بیاد‌‌‌‌دخترم‌‌جواب‌‌میکنه‌‌با‌‌چی‌‌برم‌‌خونه‌‌بخت‌‌‌‌‌از‌ان‌‌دسته‌‌خانواده‌‌هستیم‌‌‌‌‌با‌‌سیلی‌‌صورت‌‌سرخ‌‌نگه‌‌داشتیم‌‌البته‌‌دیگه‌‌سیلی‌‌هم‌‌جواب‌‌گو‌‌نیست‌‌الان‌‌این‌‌مطلب‌‌‌‌دارم‌‌‌مینویسم‌‌‌با‌‌‌‌‌کمال‌‌تاسف‌.مینویسم‌‌‌اگه‌‌عمرم‌‌به‌‌پایان‌‌برسه‌‌با‌‌‌‌کدام‌‌پول‌‌‌من‌‌‌وبه‌‌خاک‌‌بسپارند‌‌‌‌برادر‌‌خلاصه‌‌مطلب‌‌بود‌‌‌‌امثاال‌‌ما‌‌زیادند‌‌‌‌‌‌‌‌شما‌‌باید‌‌جوابگو‌‌باشید‌‌‌دوزار‌‌‌یارانه‌‌می‌‌خواهند‌‌قطع‌‌کنند‌‌‌‌‌‌من‌‌۵۷‌‌‌سالمه‌‌اگه‌‌کاری‌‌مناسب‌‌سنم‌‌باشد‌‌حاضر‌‌کار‌‌کنم‌‌تا‌‌از‌‌این‌‌وضع‌‌اسف‌‌ناک‌‌در‌‌بیام

  • آتش تنها
    0

    بازی بازی بازی همش بازی هست گول زدن ملت هست و بس تمام

  • حسن
    0

    باسلام شما اقای روحانی قولهای توخالی به مردم میدهیدوبرخلاف گفتار ورفتار رهبر فقید ونستوه انقلاب قدم برمیدارید ومتاسفانه بفکر مردم نیستید چون خود شما در رفاه هستیدوبچه هایتان بیکار نیستندمن هزینه خودم راتامین کنم یا هزینه فرزندان بیکار ومتاهلم را

  • علی کشاورز
    0

    باسلام وخسته نباشی خدمت شما در رابطه با یارانه آخه مردم رو از میترسونید چک کردن حساب آولین نفرمنو چک کنید حساب بانکی ماشین وخونه تورو خدا ولی اگه چک کردیدخجالت بکشید الان هشت سال هست که بازنشسته شدم هیچ ندارم یه حقوق اونم یک هفته طول نمیکشه واقعا خسته نباشید !!!!!

  • علی
    0

    شکایتم را به دریا میندازم اقای روحانی بابا خسته شدم خانه اجاره گرانی بیداد زندگی نهسلام

  • سمیه تیماجی
    0

    سلام.بیشترین مشکل فضای مجازی در پیام رسانهای خارجی مسائل اخلاقی مثل تصاویر مستحجن هست.چرا این مساله به این واضحی نادیده گرفته می شود . چرا همه عادت کردن سرشون رو توی برف بکنن. دیشب آقای روحانی باز هم قول دادند که این فضای ناپاک همچنان به کار خود ادامه دهد . ای کاش حداقل یه صحبتی راجع به پیا م رسانهای داخلی میشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها