کسی به ازدواج اعتقاد دارد؟

همین الان که شما این متن رو می‌‌خونین خیلی‌ها قرار ازدواج رو گذاشتن و خیلی‌ها دنبال فراهم کردن شرایط ازدواجن.

کسی به ازدواج اعتقاد دارد؟

به گزارش خبر فوری به نقل از گُلوَنی ، همین الان که شما این متن رو می‌‌خونین خیلی‌ها قرار ازدواج رو گذاشتن و خیلی‌ها دنبال فراهم کردن شرایط ازدواجن. نسل اونهایی که به ازدواج آسون اعتقاد دارن این روزها به شدت در معرض خطر انقراضه. خیلی باید حواست به خودت باشه که تو این دنیا رنگ و فیلتر و عکس‌ها و لایوها بخوای اتفاق به این بزرگی رو ساده و صمیمی برگزار کنی. کنار این آدم‌ها، آدم‌هایی هستن که برای ریختن نقشه ازدواج، برنامه‌ریز وارد می‌کنن، عکاس و فیلمبردار رو هم با چانه‌زنی از یه کشور نزدیک وارد می‌کنن. نسل اینها به شدت رو به افزایشه.

این روزها همه تو مسابقه‌ان؛ کاش این مسابقه با خودمون بود خبر بد اینه که این مسابقه با فامیل و در و همسایه و دنبال‌کننده‌های صفحه اینستاگرامه. خبر بدر اینه که اونقدر غرق مسابقه مجازی شدیم که از دنیای واقعی جاموندیم. متأسفم که خبری خوبی تو این حوزه نداریم. انگار این حوزه کاملاً داره فراموش می‌شه و ازدواج جوون‌ها معضل همیشگی همه دولت‌ها قراره باقی بمونه.

رونوشت این متن قراره برسه به همه اونهایی که طرح‌های شتاب زده و تکراری و بدون پشتوانه و اعتبار مالی رو تو این حوزه تصویب نمی‌کنن. اونهایی که خبرهای شاد الکی به جوون‌ها نمی‌دن، مسابقه بر سر افزایش نرخ وام ازدواج هنوز هم با شدت زیادی بین چند تا از نهادها و سازمان‌ها تو کشور در حال برگزاریه، اما خودمون هم می‌دونیم بانک‌ها قرار نیست به این سادگی‌ها به ما جوون‌ها وام ازدواج بیست میلیون تومنی بدن، شاید برای گرفتن این وام لازم باشه بیست‌درصد از کبدت و رو همراه با دو تا ضامن گرو بذاری، بعدش هم تا آخر عمر از اتاق رئیس بانک به دایره اعتبارات در رفت‌و‌آمد باشی.

داستان جوون‌ها و ازدواج از یه عاشقونه آرام داره تبدیل به داستان‌های ترسناک ژانر وحشتی می‌شه، آمار هر سه دقیقه یک طلاق قراره ترسناک‌ترش هم بکنه.
باید قبول کنیم تو این حوزه علاوه بر فرهنگسازی به بازسازی اقتصاد هم نیازمندیم. هرچقدر که تو سلفی‌هامون بخندیم و قصه‌های عاشقونه بگیم باید فکری برای مشکل تأمین معاش هم داشته باشیم. کاش دولت فیلترهای رنگی و جذاب رو برای حمایت از ازدواج جوان‌ها رو می‌کرد تا توی زندگی مشترک واقعی هم مثل داستان‌های مجازی زندگی مشترک همیشه لبخند به لبمون باشه.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها