هند از اسرائیل موشک میخرد

دولت دهلی تصمیم به ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل برای خرید موشک‌های ضد زره اسرائیلی گرفت.

هند از اسرائیل موشک میخرد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به این مطلب، افزود: دولت هند در سال 2014 تصمیم به خرید موشک‌های "سبایک" گرفت که ارزش مالی این قرارداد به 500 میلیون دلار می‌رسید. شرکت تسلیحاتی "رافائل" اسرائیل در ماه ژانویه اعلام کرد که هند این قرارداد را لغو کرده است.

حال بنیامین نتانیاهو که در سفری تاریخی به هند رفته است، اعلام کرده که پس از مذاکره با ناریندرا مودی، نخست وزیر هند، دولت دهلی تصمیم به ازسرگیری مذاکرات مربوط به خرید این موشک‌ها گرفت.

اسرائیل سالیانه یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی و جنگی به هند می‌فروشد. لغو قرارداد مذکور به این خاطر بوده که به اعتقاد دهلی واردات موشک‌های مذکور به ظرفیت‌های داخلی هند در تولید تسلیحات لطمه می‌زند.

نخست وزیر رژیم صیهونیستی هفته گذشته طی سفری 6 روزه راهی هند شد. این سفر به مناسبت بیست‌وپنجمین سالروز آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف انجام گرفت.
بنیامین نتانیاهو در این سفر با ناریندرا مودی دیدار کرده و راه های تقویت روابط دوجانبه به ویژه روابط تجاری را با او بررسی کرد. حدود 130 بازرگان اسرائیلی نتانیاهو را در این سفر همراهی می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به دنبال این سفر دهلی نو ـ پایتخت هند ـ صحنه برپایی تظاهراتی گسترده در اعتراض به سفر نتانیاهو به این کشور بود. تظاهرات کنندگان پرچم فلسطین را به دست گرفته و شعارهای ضد اسرائیلی سردادند و آدمک نتانیاهو را هم به آتش کشیدند. آنان همچنین جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها