سفارتخانه جنجالی آمریکا در لندن در انتظار سفر تیلرسون

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد به‌زودی در یک سفر یک‌ روزه راهی لندن می‌شود و امیدوار است تا از سفارت جدید کشورش در آنجا بازدید به عمل آورد.

سفارتخانه جنجالی آمریکا در لندن در انتظار سفر تیلرسون

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در راه بازگشت به واشنگتن از ساحل غربی آمریکا به صراحت اعلام نکرد که آیا این ساختمان جنجالی رسما افتتاح می‌شود یا خیر.

این ماه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سفرش به لندن را برای افتتاح این سفارتخانه لغو کرد و گفت نمی‌خواهد توافق بدی که دولت اوباما تایید کرده بود تا ساختمان قبلی سفارتخانه به چندر غاز فروخته شده را تایید کند. دونالد ترامپ در توییتی از این که ساختمان جدید سفارتخانه آمریکا در انگلیس یک سرمایه‌گذاری ضعیف محسوب می‌شود، انتقاد و اعلام کرده بود برای افتتاح آن به شهر لندن سفر نخواهد کرد.

ترامپ در توییتش نوشته بود: دلیل لغو سفرم به لندن این بود که حامی این نیستم که دولت اوباما ساختمان سفارت قبلی را که یکی از بهترین و خوش‌مکان‌ترین ساختمان‌های ما در لندن بود، به بهای ناچیز فروخت تا به جای آن، یک ساختمان جدید در مکانی دورتر آن هم با هزینه ۱.۲ میلیارد دلار فراهم کند. این یک معامله بد بود و اگر می‌خواهید من روبان قرمز را ببرم، باید بگویم که خیر.

تیلرسون در پاسخ به اینکه آیا با موضع‌گیری ترامپ موافق است، گفت: "این تصمیمی است که گرفته شده و دلیلی نمی‌بینم که بخواهیم در آن بازنگری کنیم."

او در پاسخ به اینکه آیا برای آغاز به کار سفارتخانه جدید به لندن می‌رود، گفت: در هر سفری که داشته باشم سعی می‌کنم سری به سفارتمان بزنم و با نیروها گفت‌وگو کنم. در این باره با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس رایزنی کردم. جزئیات سفر کاملا مشخص نیست اما امیدوارم شامل بازدید از سفارتخانه آمریکا در لندن بشود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها