در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

کاهش بودجه نظامی در سال آینده/ فلاحت پیشه: برنامه توسعه می‌گوید 5درصد باشد، لایحه دولت 1/5درصد است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بودجه نظامی کشور در سال آینده با توجه به برنامه ششم کاهش داشته است.

کاهش بودجه نظامی در سال آینده/ فلاحت پیشه: برنامه توسعه می‌گوید 5درصد باشد، لایحه دولت 1/5درصد است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره میزان بودجه اختصاص پیدا کرده به بخش‎های نظامی و دفاعی در لایحه بودجه سال 97 اظهارکرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه و براساس سیاست‎های کلی کشور در لایحه بودجه هرساله باید 5 درصد از بودجه عمومی به بخش نظامی و دفاعی اختصاص پیدا کند روندی که متاسفانه دولت‎ها در طی سال‎های اخیر به آن توجه جدی نداشتند.

وی تاکید کرد: در لایحه بودجه سال 97 نیز به مانند روال گذشته دولت 1/5 درصد از بخش بودجه کلی کشور به حوزه دفاعی اختصاص داده است که از منظر بنده این شیوه به رغم تهدیدات دشمنان ما رقم بسیاری پایینی است و باید اصلاح جدی در آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه‎ای که از سوی برای نهادهای نظامی و امنیتی در سال 97 درنظر گرفته شده است با احکام برنامه ششم مطابقت نداشته و کمتراز 1/5 درصد است از این رو بدون شک ما با تنگاهای اقتصادی در نهادهای نظامی در سال 97 مواجه خواهیم شد.

فلاحت‎پیشه تصریح کرد: موارد دیگری که باید درباره بودجه نهادهای نظامی به آن اشاره کرد این است که طبق قوانین فرادستی باید حقوق کارمندان لشکری از کشوری 10 درصد بیشتر باشد ولی متاسفانه ما با این موضوع نیز فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به گسترش برنامه دفاعی کشورمان به خصوص بحث موشکی در طی سال‌های اخیر گفت: ما شاهد هستیم که در طی سال‎های اخیر علی‎رغم بودجه ناچیز دستگاه‎های نظامی و دفاعی در این زمینه رشد و پیشرفت خوبی داشتیم که امیدوارم با عنایت دولت در اختصاص بودجه این روند ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما در بحث موشکی و دفاعی با هیچ عقب‎ماندگی روبه رو نیستیم گفت: امیدوارم روند پیشرفتی صورت گرفته در بحث دفاعی با حمایت دولت در بخش بودجه با سرعت بیشتری نسبت به شرایط فعلی ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان تصریح کرد: باتوجه به اینکه مباحث نظامی و دفاعی در کشورمان از اهمیت بسیاری برخوردار است در قانون تبصره 4 برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا در صورت کاهش بودجه دفاعی از سوی دولت و تنها با صلاحدید و اذن مقام معظم رهبری بخشی از بودجه کشور به بودجه دفاعی اختصاص پیدا کند تا در این زمینه با مشکلاتی روبه رو نشویم.

فلاحت‎پیشه اظهار کرد: امیدوارم در سال 97 با تدبیر نمایندگان مجلس و دولت بودجه خوبی برای بخش دفاعی و نظامی کشور با توجه به ضرورت‎های که وجود دارد اختصاص پیدا کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • أمير محمديان
    0

    همه كشورها الويت اول ب نيروهاي نظامي رسيدگي ميكنه درايران متأسفانه برعكس واين باعث تضعيف نيروهاي نظامي ومسلح ميشه لذامسئولان لشگري وكشوري بايددرصدددفاع ازحقوق ورفاه نيروهاي نظامي وانتظامي كشور باشند

  • داود
    0

    سلام درکجای کشورحق وحقوق مردم بیچاره راپرداحت کرده اند تا اکنون حقوق نظامیان زحمت کش که گوشت دم توپ مسعولین سیاسی وغیرسیاسی هستندپرداخت کنند؟پس چه کسی پول کشتی طلا که به بهانی مزین شدن به آیات قرآنی وبه نیت دزدی قصدانتقال آنرا به عراق دارند پرداخت کند؟پول ساخت وسازسوریه عراق لبنان و.....ازکجاپرداخت شود این درداست وهزاران مورددیگرکه مثنوی هفتادمن است....

  • حسینعلی دری دهجبار
    0

    ممنون خیلی

  • علی شمس
    0

    به قول حاج آقا خاطره دنیای امروز دنیای موشک نیست دنیای مذاکره است. !!از روحانی دولتش بعید نیست که حتی بودجه نظامی رو 0 کنه

  • کاربر ناشناس
    0

    تواین دوره عمل به قانون اساسی بهترین کار است کاش عمل شود

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام دوستان.اگه حقوق یه نظامی اضافه کنن .چی به کارمندای بانک ونمایندگان مجلس ومدیران دانشگاهها برسه که مدرک افتخاری به آقایان میدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها