جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، کار خود را رسما آغاز کرد.

جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، نمایش «منزل به منزل» به نویسندگی و کارگردانی گیل شایلات و رامونا پونارو از کشور فرانسه که در بخش مسابقه خارج از صحنه سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد به عنوان اولین تئاتر و شروع‌کننده جشنواره تئاتر فجر اجرای خود را با استقبال خوبی از طرف مخاطبان آغاز کرد.

سبک تئاتر «منزل به منزل» که ایده اولیه آن الهام‌گرفته از یک فیلسوف است، به گونه‌ای است که گروه اجرایی تعدادی جعبه‌های مقوایی را آماده کرده‌اند و به کمک مردم و با قوانین خاصی خانه‌ها و یا کلبه‌هایی را می‌سازند؛ به نحوی که هر کس این اجازه و اختیار را دارد که به شیوه خود عمل کند و در مدت ۱۰ روز جشنواره تئاتر این بناها به مرور تکمیل شده و در روز آخر نمایشی در همین سازه برگزار خواهد شد.

این نمایش به نوعی می‌خواهد به همکاری، همراهی و با هم بودن آدم‌ها اشاره کند و در هر شکل و راهی تلاش می‌کند آن‌ها را در کنار هم قرار دهد و بگوید چگونه در یک جا همه با هم زندگی کنیم.

در این مدت، این گروه اجرایی که از کشور فرانسه به جشنواره دعوت شده‌ با برگزاری چند ورکشاپ و آموزش بازیگران تئاتر خود را اجرا خواهد کرد.

گیل شایلات بیان کرد: این نمایش را در کشورهای مختلفی مثل آلمان و رومانی هم اجرا کرده‌ایم و اکنون به دعوت مسئولین جشنواره به ایران آمده‌ایم. تاکنون از شرایط راضی بوده‌ایم. سال‌ها بود که دوست داشتم به ایران بیایم و کتابی دارم که با آن درحال آموختن زبان فارسی هستم و دوستان ایرانی نیز دارم.

جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

لیلی رشیدی بازیگر سینما و تئاتر نیز برای بازدید از این پرفورمنس حضور پیدا کرد و به نوعی باعث شد تا مردم و خانواده‌ها به این نمایش و همکاری برای ساختن این کلبه‌ها توجه بکنند.

در مدت زمانی که گروه اجرایی فرانسوی مشغول ساختن این کلبه‌ها بودند، استقبال مخاطبان حاضر در محوطه باغ کتاب قابل توجه بود و والدین همراه با کودکان خود به ساخت این کلبه‌های مقوایی می‌پرداختند. آن‌ها باید در ابتدا قوانین ساخت را از روی کاغدهایی که بر روی ستون‌های مقوایی قرار داشت، می‌خواندند و سپس کلبه‌های دلخواه خود را می‌ساختند.

تئاتر «منزل به منزل» هر روز تا پایان جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ اجرا می‌شود.

جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها