آنچه یک کارفرما باید درباره مطالبات کارکنانش بداند/ چرا بیشتر مردم شغل خود را رها می‌کنند؟

طبق تحقیق اخیر لینکدین، اصلی ترین علت رها کردن شغل نداشتن فرصت پیشرفت شغلی است. پس از آن اعتماد نداشتن به روسا، کسالت بار بودن شغل و حقوق و سنوات پایین قرار دارند.

آنچه یک کارفرما باید درباره مطالبات کارکنانش بداند/ چرا بیشتر مردم شغل خود را رها می‌کنند؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از تایم، طبق آمار جدیدی که لینکدین منتشر کرده است، اکثر مردم سراسر جهان در طول حیات خود یک یا چند بار شغل خود را رها کرده اند.

علتهای زیادی در ترک شغل آنها وجود دارد اما اصلی ترین این علت ها( بنا به اعتراف خود شرکت کنندگان تحقیق لینکدین) نداشتن فرصت و ظرفیت کافی جهت ارتقاء شغلی است. حدود 45 درصد شرکت کنندگان علت اصلی رها کردن شغل خود را نداشتن فرصت کافی برای پیشرفت در آن شغل دانسته اند.

اما در ترک شغل، علت های دیگری هم تاثیر دارند. تصور کنید که در یک کشتی که از قضا به ناخدای آن هیچ اعتمادی ندارید، حضور دارید. ناگهان دریا طوفانی می‌شود و کشتی شروع به تکان خوردن می‌کند. چه حالی به شما دست می‌دهد؟ حس بی اعتمادی و اضطراب سراسر وجودتان را فرا می‌گیرد درست است؟

عامل دومی که منجر به ترک موقعیت شغلی توسط افراد می‌شود، نداشتن اعتماد به مدیران و روسا است. حدود 40 درصد شرکت کنندگان این گزینه را به عنوان علت اصلی ترک شغل خود انتخاب کرده اند.

اما عوامل دیگری که در ترک شغل موثر اند کدام اند؟ طبق تحقیق لینکدین، نداشتن هیجان و چالش در موقعیت شغلی و کسالت بار بودن محیط کار و از همه مهم تر، تفاوت فرهنگی فرد و محیط شغلی، علت بعدی در رها کردن شغل است.

تحقیقات نشان داده است که انسانها نسبت به شغلهایی که ذهنشان را بیشتر درگیر کند و آنها را در موقعیت ها خاص و هیجان انگیز بیشتری قراردهد، بیشتر علاقه مند میشوند.

پس از این عوامل است که تازه داشتن درآمد خوب و حقوق مکفی مطرح می‌شوند. در حقیقت، حقوق کم آخرین علتی است که یک نفر را مجاب می‌کن که شغل خود را ترک کند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سارا
    0

    نظرم این است که یک شغل بایدتاثیرگذارباشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها