سرنوشت جدول 17 در کمیسیون تلفیق بودجه 97 چه شد؟

طیبه سیاووشی: یک آقایی که نیتش را نمی دانم 240 میلیارد از بودجه فرهنگ را به سمت مسکن رزمندگان و معلولان برد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 کل کشور گفت: ما در لایحه بودجه سال 97، جدول 17 نداشتیم.

طیبه سیاووشی: یک آقایی که نیتش را نمی دانم 240 میلیارد از بودجه فرهنگ را به سمت مسکن رزمندگان و معلولان برد

طیبه سیاووشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت و گو با خبرنگار خبر فوری ، درخصوص شک و شبهه درباره حذف جدول 17 گفت: بخش های عمده جدول 17 بودجه کشور یعنی بودجه هایی که به موسسه های بزرگتری داده می شد، از این پس زیر نظر دستگاه وزارتی نظیر: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعضی زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری قرار میگیرند.

وی در ادامه گفت:غیر از موسساتی که بودجه انها ذیل وزارتخانه تعریف می شود؛ تعدادی از نهادها و موسسات که تعداد آنها زیاد است و به هرکدام به طور مثال بودجه ای نظیر 500 میلیون تا یک میلیارد تومان تعلق می گرفت، و قبلا در جدول 17 قرار میگرفتند حالا در جدولی تحت عنوان جدول متفرقه قرار خواهند گرفت.

سیاووشی ادامه داد: ما در تعامل با دولت و کمیسیون فرهنگی آنها را سازمان دهی کردیم و اینها به این شکل نظارت پذیر شدند و وزارتخانه بودجه آن را تزریق می کند و روی نظارت می‌کند.

وی درخصوص بازوی نظارتی نیز عنوان کرد: ما بودجه ای را که به دستگاهی می دهیم، با بازوی دیوان محاسباتی خود روی آنها نظارت داریم، و مجلس از طریق دیوان محاسبات نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: به طور کلی موسسات همان بودجه را می‌گیرند مثلا حوزه علمیه همان بودجه را میگیرد اما بودجه ریزی براساس عملکرد است و این یعنی هر موسسه ای در نهایت باید به دیوان محاسباتی جوابگو باشد.

این نماینده مجلس گفت: به طور کلی این مساله بودجه ریزی براساس عملکرد مساله ای بود که امسال اتفاق افتاد.

طیبه سیاووشی همچنین درباره کل بودجه فرهنگی امسال گفت: بودجه فرهنگ کلا 6 درصد بودجه کل کشور است. دو روز گذشته آقایی در مجلس پیشنهاد دادند که کل بودجه جدول متفرقه به مسکن رزمندگان و معلولین تخصیص پیدا کند.

وی ادامه داد: یعنی این موسسات کوچک و بزرگ در جدول متفرقه تمام بودجه خود را از دست دادند که این مبلغی حدود 240 میلیارد تومان بود.

سیاووشی در پاسخ به این سوال که این تصمیم را چه کسی گرفته است گفت: یک آقایی پیشنهاد دادند و اگر خودشان بخواهند اسمشان را می آورند، من نمی دانم نیتشان چه بوده است.

سیاووشی افزود: بسیار برای من قابل تاسف است که ما همچین سهمی را در بودجه از دست دادیم، بدلیل ناتوانی بسیاری از ما چون می توانستیم بودجه را در جایی استفاده کنیم که فرهنگ نیازمند آن است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: اینکه این بودجه برمی گردد یا نه، فعلا مشخص نیست. اما اکنون و در این لحظه 240 میلیارد تومان از بودجه فرهنگ کشور در جایی غیر از فرهنگ خرج می شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاظم پور فرهمند
    0

    سلام خسته نباشید بهترین سایت از نظر اطلاع رسانی و اخبار و خبرهای کامل فقط سایت خبر فوری ...با تشکر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها